וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות: המושל לשעבר אומאלי ינסה לגבור על קלינטון

מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי בן ה-52, הודיע כי יתמודד בבחירות במפלגה הדמוקרטית. עם זאת, נראה כי צפויה לו דרך ארוכה - סקר אחרון חוזה כי רק אחוז אחד יתמוך בו בבחירות המקדימות

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק

מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, הכריז היום (שבת) כי הוא יתמודד במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. "החלום האמריקני נראה עבור רבים מאיתנו כתלוי על חבל דק", אמר אומאלי בהכרזתו הרשמית שהתקיימה בעיר בולטימור, שם החל את הקריירה הפוליטית שלו. הוא הדגיש כי יפעל כדי לסגור את "המרווח הגדול של אי-צדק במדינה".

אומאלי, בן 52, מצטרף למתמודדת המובילה במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, והסנאטור ברני סנדרס אשר הכריזו רשמית כי יתמודדו בבחירות. מתמודדים אפשריים נוספים הם סגן הנשיא ג'ו בידן, סנאטור וירג'יניה לשעבר ג'ים ווב ומושל רוד אילנד לשעבר לינקולן צ'אפי, שצפוי להכריז על מועמדותו בשבוע הבא.

מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, מודיע שיתמודד במירוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הייד פארק בולטימור, 30 במאי. רויטרס
אומאלי בעת ההכרזה על מועמדותו בבולטימור, היום/רויטרס

בסרטון הקמפיין שעלה לרשת האינטרנט נשמע אומאלי מספר על פעילותו כמושל מרילנד. "אני מאמין שאנו עומדים בפתחו של עידן חדש לאמריקה, אם רק תהיה לנו התעוזה", אומר אומאלי. "במרילנד חוקקנו חוק שכר מינימום, חוק לשוויון בנישואים, וחוק "החלום" (להקלה בשכר לימוד למהגרים). הפכנו את בתי הספר הציבוריים שלנו לטובים ביותר באמריקה, חמש שנים ברציפות", סיפר.

הוא הוסיף ואמר כי "יש נתחים כל כך גדולים מהאוכלוסייה שלנו שמרגישים שאיש לא זקוק להם, שאיש לא מכיר בהם או צריך אותם, שאיש לא שומע אותם. עלינו להשתפר כבני אדם".

עוד חדשות מהעולם:
תוך יממה: יותר מ-4,200 מהגרים חולצו מסירות בים התיכון
טבח בסוריה: עשרות אזרחים נהרגו מחביות נפץ של צבא אסד
דיווח: הלבנוני שחשוד בתכנון פיגוע בקפריסין התאמן באיראן

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, מודיע שיתמודד במירוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הייד פארק בולטימור, 30 במאי. רויטרס
המושל לשעבר אומאלי, היום/רויטרס

כעת צפויה לאומאלי דרך ארוכה וקמפיין מאסיבי לקראת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית שיתקיימו בכל מדינה, ובסופן יוכרז המועמד שייצג את המפלגה בבחירות. סקר שפורסם לאחרונה מצביע על כך שדרכו של אומאלי לבית הלבן תהיה קשה. הוא זוכה לתמיכה של אחוז אחד בלבד ממתפקדי המפלגה הדמוקרטית, בעוד שקלינטון זוכה ב-57% אחוזי תמיכה, סאנדרס ב-15% וג'ו ביידן, שטרם הכריז רשמית על מועמדותו, זוכה ב-9%.

בשנה האחרונה הכין אומאלי את הקרקע לקראת הכרזתו המתוכננת. בחודשים האחרונים הוא ביקר במדינות רבות ונשא נאומים שבהם חידד את ההבדל בינו לבין המועמדת המובילה קלינטון. הוא הרבה להגיד כי יש צורך בהנהגה "רעננה וחדשה", שאותה הוא יביא לבית הלבן.

מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, מודיע שיתמודד במירוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הייד פארק בולטימור, 30 במאי. רויטרס
"הכלכלה שלנו היא האנשים", אומאלי/רויטרס

אומאלי אף הדגיש בנאומיו כי הוא שם לעצמו מטרה לערוך שינויים במערכת הכלכלית במדינה. "אתם רוצים שהמדינה הזו תהיה כזו שרק עשירים יכולים להתקדם בה?", הוא שאל את הקהל הרב שהגיע לשמוע את נאומו בניו המפשיר. "הכלכלה שלנו אינה קשורה בכסף", הוסיף אומאלי בכמה נאומים נוספים שערך, "הכלכלה שלנו היא האנשים".

בשנת 1999 התמנה אומאלי לראש עיריית בולטימור וב-2006 הוא הדיח את מושל מרילנד המכהן, הרפובליקני בוב ארלין, וכיהן בתפקיד במשך שתי קדנציות. כמושל קידם אומאלי חוקים לביטול עונש המוות במדינה, פעל למען נישואים חד-מיניים, וטען כי הוא בעד קנאביס רפואי ובעד הגבלת כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully