וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומנטום נמשך: ג'בהת א-נוסרה כבש עיר נוספת מידיו של אסד

קואליציה של ארגונים איסלאמיים, בראשם של הארגון המזוהה עם אל-קאעדה, השתלטה על העיר אריחא שבמחוז אידליב בתום שעות ספורות. "בעיר הוצבו לוחמים מחיזבאללה ומאיראן"

צלמים זמניים מורשים

מורדים סורים כבשו היום (חמישי) את העיר אריחא שבצפון-מערב המדינה מידי המשטר בדמשק. "צבא הפתח", המורכב מארגונים איסלאמיים בהם ג'בהת א-נוסרה, השתלט על העיר שבמחוז אידליב לאחר שהכוחות נסוגו ממנה בתום מתקפה משולבת מכמה חזיתות. מרביתו של המחוז נמצא כעת בידי החזית המשותפת, שכבשה בחודש שעבר את בירת המחוז ולאחרונה גם את העיר האסטרטגית ג'יסר א-שורור. אריחא הייתה העיר האחרונה במחוז אידליב, הגובל בטורקיה, שנותרה בידי המשטר.

לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, החזית התקדמה לפאתי העיר תוך שעות במסגרת המתקפה הנרחבת שבה פתחה. "הייתה הפצצה כבדה וירי של רקטות, ואז הם הסתערו על העיר", אמר ראש הארגון רמי עבד א-רחמן לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הם נכנסו לעיר וניהלו חילופי אש כבדים בפאתיה", הוסיף. בחשבון טוויטר של "צבא הפתח" נכתב: "צעדת האריות החלה. תנו לאללה לשחרר את אריחא".

קואליציית הארגונים נחלה לאחרונה סדרה של ניצחונות במחוז, בהם כיבוש עיר הבירה אידליב ב-28 במרץ וכיבוש העיר האסטרטגית ג'יסר א-שורור ב-25 באפריל. לאחרונה השתלטו המורדים על הבסיס אל-מסטומה וכן על מתחם בית חולים שבו היו נצורים חיילים סורים ובני משפחותיהם. כוחות משטר רבים נסוגו מהאזור הללו אל אריחא, שבה, לטענת א-רחמן, הוצבו לוחמים רבים מחיזבאללה ומאיראן. פרט לשדה תעופה צבאי וכמה כפרים קטנים ועמדות צבאיות, כל המחוז נמצא עתה בידי המורדים.

עוד בנושא
מנהיג ג'בהת א-נוסרה בריאיון נדיר: "נפילתו של אסד קרבה"
בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה

לוחמי ג'בהת א-נוסרה באזור העיר אריחא, סוריה, 28 במאי 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחם בג'בהת א-נוסרה בקרב באזור העיר אריחא, היום/צילום מסך, טוויטר

אתמול פורסם ברשת אל-ג'זירה ריאיון עם מנהיג ג'בהת א-נוסרה מוחמד אל-ג'ולאני. אל-ג'ולאני, שלא נראה כשנתיים בציבור, אמר כי "המערכה בסוריה תוכרע בדמשק". לדבריו, "נוסיף להתמקד בדמשק ובהפלת המשטר. אני מבטיח - נפילתו של אסד לא תיקח זמן רב"

אל-ג'ולאני אף התייחס למאבק של ארגונו בחיזבאללה, אשר נלחם לצד משטר אסד. הוא אמר כי הארגון השיעי יודע שגורלו קשור בשרידותו של נשיא סוריה וכי המאמצים להציל את אסד הם מאמצי שווא. הוא הדגיש כי לאחר הפלתו של אסד, יפעל הארגון להבסת חיזבאללה.

עוד אמר אל-ג'ולאני כי "תא חורסאן", שתואר על ידי ארצות הברית כ"מסוכן יותר מדאעש", אינו קיים בסוריה. "מדובר בשם ששמענו עליו רק מהאמריקנים", הדגיש. בשנה שעברה הודיעה ארצות הברית כי חיסלה את תא הטרור, אך לאחר מכן עלו תהיות האם הארגון היה קיים באמת, ובאיזה היקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully