וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקני השמיני: מושל ניו יורק לשעבר ירוץ לנשיאות ארה"ב

ג'ורג' פטאקי, שכיהן במשך שלוש קדנציות כמושל, יצטרף לשבעת המועמדים הנוספים שכבר הכריזו כי יתמודדו בפריימריז של המפלגה. סיכוייו להיבחר נמוכים, אך הוא כבר תקף את הילרי קלינטון

מושל ניו יורק לשעבר ג'ורג' פטאקי מודיע על ריצתו לנשיאות ארצו הברית, 28 במאי 2015. רויטרס
ג'ורג' פטאקי מודיע על התמודדותו, היום/רויטרס

מושל ניו יורק לשעבר ג'ורג' פטאקי הודיע היום (חמישי (כי הוא יתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. הוא מצטרף לשבעה רפובליקנים נוספים שיתחרו על הובלת המפלגה שמולה תעמוד, ככל הנראה, הילרי קלינטון הדמוקרטית. פטאקי, שסיים ב-2006 את כהונתו השלישית כמושל, נחשב לאחד הקולות המתונים במפלגה.

פטאקי, שהכריז על ריצתו לבית הלבן באקסטר, ניו המפשיר, הספיק כבר לתקוף את קלינטון ואת הבטחותיה למעמד הביניים. "היא מדברת בשם מעמד הביניים? הם מפלגת הפריבילגיות, אנחנו מפלגת מעמד הביניים", טען. בזמן כהונתו כמושל במדינה, שבה יש אחוזי תמיכה גבוהים לדמוקרטים, הוא הביעה תמיכה בהפלות וחתם על חקיקה להגברת הפיקוח על כלי הנשק בארצות הברית. עם זאת, הוא אמר היום כי מדיניותו השמרנית צמצמה את מספר האנשים הזקוקים לרשויות הרווחה.

פטאקי לא צפוי לזכות בתמיכה גדולה ועלול שלא להשתתף בעימות הרפובליקני הראשון שיתקיים בחודש אוגוסט, שיוגבל לעשרת המועמדים שיקבלו את אחוזי התמיכה הגדולים ביותר בסקרים הארציים. פטאקי טוען כי כהונתו כמושל בזמן הפיגועים במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2011 גרמה לו להגיע לתובנות חשובות לגבי המאבק בדאעש. "אני לעולם לא אשכח את השיעור של 11 בספטמבר. נחסל מעבר לים את היכולת של האיסלאם הקיצוני בטרם תהיה לו הזדמנות לתקוף אותנו כאן", הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully