וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "מחאת המכנסונים": תלמידות ציינו את "יום חולצת הבטן"

30.5.2015 / 10:45

תלמידת תיכון מקנדה נקראה למשרדו של המנהל לאחר שהגיעה לבית הספר בחולצת בטן. היא החליטה למחות והכריזה על יום חולצת הבטן, שהפך להצלחה מסחררת בן מחו "נגד החפצת גוף האישה והפיכתו לסקסי בכוח"

מחאת חולצות הבטן. Courtesy of Kyrstyn Kumor, צילום מסך
אלכסי וחולצת הבטן שגרמה למהומה/צילום מסך, Courtesy of Kyrstyn Kumor

בשבוע שעבר הצליחה תלמידת תיכון מכפר סבא לעורר מהומה לאחת שהביעה מחאה נגד מדיניות בית הספר בו היא לומדת, משום שלדבריה קוד הלבוש בבית הספר הוא מפלה, כיוון שהוא מאפשר לבנים להגיע במכנסיים קצרים ולבנות לא. המחאה זכתה לשם "מחאת המכנסונים", והיא תפסה תאוצה במספר נוסף של בתי ספר ברחבי הארץ.

מחאה דומה התקיימה בשבוע שעבר בקנדה, לאחר שתלמידת התיכון אלכסי הולקר נשלחה לחדר המנהל כיוון שהגיעה לבית הספר כשהיא כשהיא לובשת חולצת בטן. היא ננזפה, התרגזה והכריזה על יום הולדתה, ה-26 במאי, כיום חולצת הבטן. היא פתחה עמוד פייסבוק רשמי לאירוע, שהפך לפופולארי כמעט מיד.

מחאת חולצות הבטן. טוויטר, צילום מסך
גם הטוויטר הוצף בהבעות תמיכה/צילום מסך, טוויטר

"המורה שלי אמר לי שהחולצה שלי נראית כמו חזיית ספורט, ושלח אותי למשרדו של המנהל. סירבתי להחליף חולצה או לכסות את עצמי, ושוחחנו במשך שעה בלי להגיע למסקנות. קיבלתי אזהרה ונאמר לי שאם אתלבש כך שוב, אבקר אצל המנהל שוב. אני מבקשת מכולם להגיע לבית הספר עם חולצת בטן, גופיית ספורט או כל דבר שדומה לזה, כדי להביע מחאה נגד החפצת גוף האישה והפיכתו לסקסי בכוח".

המחאה של אלכסי הצליחה לסחוף אחריה בני נוער רבים, וביום הולדתה התמלאו מסדרונות בית הספר בתלמידים, בנים ובנות, שהגיעו בחולצות בטן, על חלקן רשמו מסרים שמאשימים את קוד הלבוש בסקסיזם, שוביניזם ועידוד תרבות האונס.

עוד באותו נושא

תיכוניסטית מוחה: למה רק לבנים מותר ללבוש מכנסיים קצרים?

לכתבה המלאה
מחאת חולצות הבטן. טוויטר, צילום מסך
"תקנון הלבוש סקסיסטי ומעודד תרבות אונס"/צילום מסך, טוויטר

בחודש מרץ האחרון העלתה ליוטיוב כוכבת הרשת לייסי גרין סרטון העוסק בתופעה הנרחבת. גרין, אשר אוחזת בערוץ יוטיוב עם יותר ממיליון עוקבים רשומים ומרבה לדבר על ענייני מין ומגדר, קראה לבני נוער למחות נגד תקנוני הלבוש המפלים, לפנות לאמצעי תקשורת ולהשתמש ברשתות החברתיות כדי לעורר מודעות לתופעה המכוערת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully