וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו הדיין של החלפן החרדי שנמלט מהארץ: "הוא הגיע לחרפת רעב"

25.5.2015 / 22:37

דב דומב, דיין בבית הדין בתל אביב שנחשד בהפרת אמונים, מתגייס לעזרת בנו שהפעיל עסק לניכיון צ'קים והלוואות וקרס, תוך שהוא מותיר אחריו חובות עתק. "אין לו לחם, גם לרשע שחטא צריך לעזור"

משרדו של יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ והותיר חובות, 2 במאי 2015. ישראל כהן, כיכר השבת
העסק לניכוי הצ'קים של יעקב דומב/כיכר השבת, ישראל כהן

אחרי שברח מישראל והותיר אחריו חובות המוערכים בעשרות מיליוני שקלים, אביו מתגייס לעזרתו: ברחוב החרדי טרם התאוששו מבריחתו של יעקב דומב, חרדי מבני ברק שהפעיל עסק לניכיון צ'קים והלוואות בשוק האפור וקרס, תוך שהוא מותיר אחריו חובות עתק, ועתה אביו הדיין מסייע לו. "הוא ומשפחתו הגיעו עד שערי רעב", כתב דב דומב במכתב שנועד לעזור לבנו בגיוס כספים.

ההערכה היא כי מהיעלמותו של דומב נפגעו יותר מ-300 משפחות חרדיות. חלקן השקיעו כספים וקיבלו תמורתו הבטחה לתשואה גבוהה, חלקן הגיעו אליו כחלק משירותיו בעסק לניכיון צ'קים. מאז הודיע לחבריו לפני כחודש שהעסק שניהל קרס כלכלית, אין מי שיודע על מקום הימצאו.

אביו, שלקח באחרונה חופשה מתפקידו כדיין בבית הדין בתל אביב, לאחר שנחשד במרמה והפרת אמונים עת התערב בתיק גירושין של קרובת משפחתו, נחלץ לעזרתו. במכתב שמוען לרבנים ולנדבני צדקה, ביקש לסייע כלכלית לבנו. "באתי בזה לבקש מכבוד מעלתכם עבור הרב יעקב ישראל דומב, אשר מטה ידו ואין ביכולתו לפרנס משפחתו והגיע הוא ומשפחתו עד שערי רעב ממש", כתב דב.

"אין לו אוכל, לא נעזור לו?"

על מכתב הנושא עדיין את התואר "דיין בבית הדין האזורי בתל אביב", הוסיף אביו: "הנ"ל נשוי ראש למשפחה בת חמישה ילדים והוא עני ביותר וצריך להחזיק בו ולתומכו בכל מה שאפשר. וכל המוסיף מוסיפים לו מן השמיים, ובלי שום ספק זוהי צדקה חשובה באמת שהקרן קיימת לעולם הבא ופירותיה בעולם הזה".

בשיחה לוואלה!NEWS אמר האב דומב כי מאז אירע המקרה הוא נמנע כמעט מלשוחח עם בנו. "זה קשה לי", אמר ואף הצהיר כי הוא "אינו יודע היכן הוא נמצא". לדבריו, "כואב לי על הדרך ועל התוצאה".

לשאלה למה הוציא לבנו מכתב תמיכה, בעוד משפחות אחרות נותרו מחוסרי כל, השיב הדיין: "הוא עצמו אין לו לחם לאכול, כל אחד שיבקש ממני מכתב המלצה בטענה שהמצב הכלכלי שלו רע – אעזור לו. גם אדם רשע שחטא, עשה את כל הפשעים, אם אין לו אוכל, לא נעזור לו? לא ביקשתי שיעשו איתו עסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully