וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה באירלנד תעשה "בדק בית" עקב אישור נישואים חד מיניים

לדברי גורמי דת במדינה הקתולית, תוצאות משאל העם שנערך בקרב תושבי אירלנד מלמדות ש"צריך להתחבר לצעירים". הארכיבישוף של דבלין: "הכנסייה תקבל המציאות ולא תתכחש לה". ומה קורה בשאר אירופה?

תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. AP
"הכנסייה צריכה להתחבר לצעירים". נזירות מצביעות במשאל העם/AP

יממה לאחר שתושבי אירלנד אישרו נישואים חד-מיניים במשאל עם היסטורי, אנשי דת הגיבו הבוקר (ראשון) לתוצאות וטענו כי עליהם "לערוך בדק בית" כדי להבין את החלטת העם. עם התברר תוצאות האמת, הפכה אירלנד למדינה הראשונה שמאפשרת נישואים חד מיניים על ידי משאל עם, לאחר ש-62% מהבוחרים הצביעו בעד.

ודיארמויד מרטין, הארכיבישוף של הבירה דבלין אמר כי התוצאות מלמדות שהכנסייה צריכה להתחבר לצעירים, מאחר שעל פי ניתוח התוצאות, רובם הצביעו בעד. עם זאת, ציין כי הכנסייה תקבל את ההחלטה. "הכנסייה צריכה לקבל את המציאות ולהפסיק להתכחש לה", אמר. "אני מתאר לעצמי איך הקהילה הגאה מרגישה ביום הזה. מדובר במהפכה חברתית".

תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. רויטרס
הצעירים הצביעו בעד, המבוגרים הצביעו נגד. תומכים בהחלטה על נישואים חד-מיניים/רויטרס

מרטין סיפר כי הוא עצמו הצביע נגד במשאל העם, כשנשאל אם על אירלנד לבצע שינוי בחוקת המדינה הקתולית שיאפשר לבני זוג מאותו המין להתחתן. הוא הצדיק את בחירתו בכך שלדעתו יש לכבד את זכויות הקהילה, אך לא לשנות את הגדרת הנישואים.

מרטין הסביר כי הוא מתקשה להבין מה גרם לכל כך הרבה צעירים לתמוך בשינוי. לדבריו, רוב הצעירים שהצביעו בעד, הם תוצר של מערכת החינוך הקתולית והיו תחתיה במשך 12 שנה ולכן הוא תוהה כיצד מסרי הכנסייה חלפו על פניהם.

לכנסייה הקתולית יש השפעה רבה באירלנד וניתן לראות כי באזורים כפריים שבהם ישנה השפעת הדת מורגשת יותר, רוב המצביעים הצביעו נגד. פערים נוספים ניתן לראות בין הדורות – כאשר כאמור, יותר צעירים תמכו בעוד יותר מבוגרים התנגדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. רויטרס
תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015/רויטרס

פרט לאירלנד, באירופה יש עוד כמה מדינות נוספות שאישרו בשנים האחרונות נישואים חד-מיניים בהליכי חקיקה שונים. הראשונה שעשתה זאת הייתה הולנד ב-2001 ושנתיים אחר כך הצטרפה אליה שכנתה בלגיה. אחריהן הגיעה ספרד הקתולית ב-2005 וכעבור ארבע שנים הצטרפו אליהן שתי מדינות נוספות - שוודיה ונורווגיה.

ב-2010 אישרו את ההליך פורטוגל ואיסלנד, שבה כיהנה גם ראש ממשלה שיצאה מהארון. שנתיים לאחר מכן גם דנמרק אפשרה לזוגות בני אותו המין להתחתן. ב-2013 צרפת אישרה נישואים חד-מיניים על רקע התנגדות גדולה של קבוצות שמרניות ובשנה שעברה גם בריטניה עשתה זאת. לפני ארבעה חודשים גם לוקסמבורג הצטרפה לקבוצת המדינות שמותירות בחוק נישואים חד-מיניים, וראש הממשלה התחתן לאחרונה עם בן זוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully