וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל במשרד הפנים נמצא ירוי בראשו בביתו

בשבוע שעבר הועלה סטטוס לפייסבוק שבו הואשם המנהל, בכיר לשעבר בשב"כ, ביחס גזעני כלפי לקוחה. אמש הוא כתב: "חץ מחודד ננעץ בבשרי.. היו שלום". אחרי היוודע מותו כתבה המתלוננת: "אין מצטערת ממני"

המנהל במשרד הפנים שנמצא ירוי בהוד השרון. פייסבוק, צילום מסך
"אני? גזען?". המנהל שנמצא מת בהוד השרון/צילום מסך, פייסבוק

מנהל בלשכת האוכלוסין ובכיר לשעבר בשב"כ, נמצא אמש (שבת) ירוי בראשו בביתו שבהוד השרון. הוא הובהל לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה ושם נקבע מותו. השבוע פורסם פוסט בפייסבוק שבו הוא הואשם בהתנהגות גזענית כלפי אישה שהגיעה לקבל שירות בסניף שאותו הוא מנהל. הפוסט זכה לשיתופים רבים ולתשומת לב רבה באמצעי התקשורת. בפוסט שכתב המנהל לפני שנמצא ירוי בראשו הוא מחה על הטענות הכוזבות, לדבריו, שהופנו כלפיו, ועל המהירות שבה הופץ המידע בכלי התקשורת.

"עד לפני יומיים חיי נראו כלקוחים מתסריט ורוד", הוא כתב. "בגיל 47 כבר אני גמלאי (שב"כ) אחרי כעשרים שנות עבודה מרתקת, מאתגרת, מספקת. למדתי שלושה תארים באקדמיה (שניים במדע המדינה ואחד במשפטים). ראיתי חצי עולם. לאחר פרישתי השלמתי את התואר במשפטים, עבדתי התמחות בפרקליטות מחוז תל אביב. עברתי בחינות לשכה והתקבלתי לתפקיד מנהל לשכת רשות ההגירה והאוכלוסין בתל אביב. כל מה שרציתי - היה לי. לפני יומיים הגיעה גברת על מנת לקבל שירות כלשהו. באותה עת סייעתי לאנשים נוספים. היא ביקשה את השירות באופן מידי ומיד החלה צועקת. כי אי קבלת מבוקשה זו גזענות".

כתב לפני שירה בעצמו: "איני כועס על אותה אישה"

בהמשך הפוסט הוא מסר את גרסתו לאירועים: "כשאמרתי לה שעד כאן, איני מוכן שתלך בכיוון הזה. לא אצלי בלשכה. יש תור לאימהות עם ילדים קטנים ועליה לעמוד בתור מקוצר זה ככל יתר האימהות. לא כל דבר שאינו ניתן לך כמבוקשך הוא גזענות. לא עזר והגברת המשיכה לצעוק כי מדובר בגזענות".

הוא הביע את זעמו על היחס שלו זכה הפוסט באמצעי התקשורת: "מאותו רגע החל הליך שראוי להילמד בכל בית ספר לתקשורת. לא עבר זמן רב וקיבלתי טלפון מפניות הציבור במשרד. לאחר כמה שעות הופיע פוסט מסוגנן היטב (מפליא, הרי הגברת דיברה עמי עברית מעורבבת באנגלית) וכן מאמר במאמאזון, ריאיון אצל רפי רשף ופסטיבל תקשורתי שלם. לא עברו יותר מיומיים ולפוסט היו מעל 6,000 שיתופים, כל אחד מהם חץ מחודד שננעץ בבשרי. אני? גזען?"

"אני מבין שזו תהיה מנת חלקי מעתה ואילך. אני מנסה להיות שלם ומפויס ועל כן חשוב לי להדגיש כי איני כועס על אותה אישה שעל פי תמונותיה נראה שכבר הצליחה להתגבר על אותה 'מכה קשה' שחוותה. אני איני מצליח. היו שלום!!!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגולשת שהעלתה את הפוסט טענה כי היא הגיעה לסניף שאותו ניהל המנוח, עם שלושת ילדיה, שם הפנו אותה לתור מקוצר לאימהות עם ילדים, ואחרי שהמתינה ששתי האימהות שהיו לפניה יקבלו שירות, היא נתבקשה ללכת לסוף התור. בחלקו השני של הפוסט היא טענה כי "המנהל היה במקום וסייע לאנשים שהיו זקוקים לסיוע נוסף, אישה חירשת ואחרים. סיפרתי לו בדיוק מה שקרה. וכי אני מרגישה כי הופליתי בגלל צבע העור שלי... הוא אמר לי שאם אני מתלוננת על אפליה אז ש'אעוף לו מהפנים'. כל זה קרה לפני עשרות אנשים".

הבוקר הגיבה האישה שכתבה את הפוסט, אחרי היוודע דבר מותו של המנהל. "היום בבוקר קמתי לידיעה מהגרועות ששמעתי בחיי. אני מצטערת בכל מאודי על אובדן חייו של אדם", כתבה בפייסבוק והוסיפה: "במשך שנים חוויתי בישראל אפליה. בפעם היחידה שסיפרתי את סיפורי אדם נפגע. אין מצטערת ממני. לו הייתי יכולה הייתי שותקת גם הפעם".

תגובת האישה שכתבה סטטוס נגד מנהל ברשות האוכלוסין. פייסוק, צילום מסך
תגובת האישה שכתבה סטטוס נגד מנהל ברשות האוכלוסין/צילום מסך, פייסוק

"יפי נפש" שחורצים גורלות בהבל פה אחד

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שעבד עם המנוח, כתב אמש כי הוא מכיר אותו היטב, "את ערכיו ואת עשייתו למען שוויון וכנגד גזענות ואת יושרתו". דיסקין הדגיש כי "אין תואר היכול לפגוע באדם כמותו יותר מאשר 'גזען'. המתקפה האישית והתקשורתית עליו מבלי לרדת לשורש הדברים היא ממש מזעזעת", כתב.

"גם אני כשלעצמי מתעב גזענות מכל סוג שהיא, גם אני תומך בכל ליבי במאבקם של בני העדה האתיופית ואצא נגד כל מי שיפלה בני אדם. הוא ממש לא הכתובת הנכונה למתקפה כזו ברשת ובתקשורת ולבטח לא להכתמה כגזען או כמי שיפלה אדם בשל צבע עורו. אפילו הפוסט האחרון שלו מעיד על גדלות הנפש שלו. גם העובדה שכאשר הוא כותב את הדברים מדם ליבו, הוא מנסה להיות 'שלם ומפויס' ולא לכעוס על האישה שפרסמה את הפוסט, ואפילו על מבקריו הרבים, אותם 'יפי נפש' שחורצים גורלות בהבל פה אחד. אני מקווה לכל הפחות כי כאשר יתבררו העובדות אותם אנשים 'מצקצקי לשון' יעשו עם עצמם חשבון נפש עמוק".

(עדכון ראשון: 23:40)

סטטוס שכתבה עמיתה לשעבר של המנהל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ירי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully