וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באירלנד: נישואים חד-מיניים אושרו במשאל עם

על אף שטרם נספרו כל הקולות, מתנגדי השינוי בחוקת המדינה הקתולית הודו בהפסד. בכך תהפוך אירלנד למדינה הראשונה בעולם שמאשרת במשאל עם לבני זוג מאותו המין להתחתן. שר השוויון: "גאה להיות אירי"

תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. AP
תומכי נישואים חד-מיניים אחרי ההצבעה במשאל העם, שלשום/AP

תושבי אירלנד אישרו במשאל עם היסטורי נישואים חד-מיניים - כך עולה מתוצאות רשמיות שפורסמו אמש (שבת) בשעות הערב. יותר מ-3.2 מיליון איש נשאלו ביום שישי אם הם רוצים לבצע שינוי בחוקת המדינה הקתולית שיאפשר לבני זוג מאותו המין להתחתן. 62% מהבוחרים הצביעו "כן" ובכך הפכה אירלנד למדינה הראשונה בעולם שמאשרת נישואים חד-מיניים באמצעות משאל נרחב בין כלל התושבים.

"התעוררנו היום לאירלנד חדשה. אירלנד האמתית שעליה חלמתי כל חיי", אמרה בהתרגשות ג'ין וובסטר בת ה-54, שיצאה מהארון לפני שמונה שנים לאחר שהתגרשה מבעלה. שרי הממשלה נפנפו בדגל הגאווה מעל במה ולפני קהל רב. סנאטורית שהייתה על הבמה אף הציעה נישואים בשידור חי לבת זוגה.

"התשובה היא כן לעתיד שלהם, כן לאהבה שלהם וכן לנישואים שוויוניים. ה'כן' הזה יהדהד ברחבי העולם כקול של חלוציות", הצהיר ראש הממשלה אינדה קני במסיבת עיתונאים. "תודה לך, אירלנד".

שר השוויון של אירלנד, אודהן או ריורדיין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הקופסאות נפתחו והן אומרות 'כן' וניצחון מוחץ בדאבלין. אני כל כך גאה להיות היום אירי". שר הבריאות לאו ורדקר, שבתחילת השנה הפך לשר הראשון בתולדות המדינה שיוצא מהארון, אמר כי ניצחון הקמפיין למען אישור הנישואים החד-מיניים הוא כמעט כמו מהפכה חברתית.

התושבים נשאלו אם הם מסכימים עם המשפט: "נישואים בין שני בני אדם הם חוקיים ללא קשר למינם". משאל העם נערך 22 שנים לאחר שבוטלה הגדרת הומוסקסואליות כפשע. ב-2010 כבר אישרה הממשלה ברית זוגיות, אך אלו שבאו בברית היו זכאים לפחות זכויות מאלו שהתחתנו בחתונה דתית.

(עדכון ראשון: 15:01)

תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. רויטרס
תומכי נישואים חד-מיניים אחרי ההצבעה במשאל העם, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully