וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן בטקס במשרדו: "מערכת הבריאות צריכה טלטלה"

20.5.2015 / 11:30

בטקס חילופי שרים במשרד הבריאות, דאג סגן השר הנכנס להפריד בין האורחים - הגברים ישבו מצד ימין בעוד שהנשים ישבו משמאל. ליצמן: "מערכת הבריאות צריכה טלטלה ואני אעשה את זה"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

הפרדה ממשלתית: בטקס חילופי שרים במשרד הבריאות שהתקיים הבוקר (רביעי), סגן השר הנכנס יעקב ליצמן דאג לשמור על הפרדה בין נשים לגברים בקהל. בשלוש השורות הראשונות, שם היו מקומות שמורים למקורביו, ישבו הגברים בצד ימין בעוד שבצד שמאל ישבו הנשים. בכיסאות לא שמורים הקהל היה מעורב.

"מערכת הבריאות צריכה טלטלה ואני אעשה את זה", אמר ליצמן בנאום שנשא. "אני חוזר לאיפה שהייתי כי זה מה שרציתי. מערכת הבריאות צריכה לעזור לאזרחים הכי פשוטים". בנאום פירט ליצמן את תכניותיו לעתיד: "הנושא הראשון צריך להיות טיפול בחדרי מיון. אם נצליח להקל על העומס, ההמשך יהיה יותר קל. נושא נוסף הוא ה-MRI - אין סיבה שאנשים יחכו יותר משלושה ימים בתור. ניכנס בזה, לא יודע עדיין באיזה צעדים".

לסיום, הצדיק ליצמן את החלטתו למנות את משה בר סימנטוב למנכ"ל משרד הבריאות בטענה כי "אין סיבה להתעקש דווקא על רופא".

טקס חילופי שרים במשרד הבריאות: סגן השר הנכנס יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו, מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הניסיון שלי עם ליצמן יוצא מהכלל", ליצן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אף הוא דברים. "הניסיון שלי עם ליצמן יוצא מהכלל", אמר והוסיף: "מערכת הבריאות בישראל מהטובות בעולם. תוחלת החיים בישראל מהגבוהות בעולם. נוצר פה השתלשלות מקרים, איזון מעניין בין רפואה ציבורית ופרטית. המצב טוב אבל לא מספיק טוב, אפשר לשפר".

"אני הולך לבטל את המילה 'פריפריה'", הכריז נתניהו. "הרעיון שאין חדרי מיון בערים מרכזיות הוא עיוות. מכשירי MRI, תוספת תקנים, תוספת מיטות. עשינו את זה ודברים אחרים. נפעל להביא את השירות הרפואי הטוב ביותר עבור כל אזרח, גם מי שידו אינה משגת".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully