וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם לישראל: הקפיאו את הבנייה בהתנחלויות

20.5.2015 / 10:45

השליח ניקולאי מלאדנוב התריע כי תושבי רצועת עזה חשים זעם גובר כלפי ישראל, אך גם כלפי חמאס ומצרים בשל סגירת מעבר רפיח. קרן המטבע הבינלאומית: רק רבע מהתרומות שהובטחו לשיקום הרצועה הועברו לעזה

הרס בבניין ששימש לטענת הפלסטינים ארגון צדקה בחאן יונס. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
בניין חרב בחאן יונס במהלך מבצע צוק איתן בקיץ שעבר/רויטרס

שליח האו"ם למזרח התיכון מזהיר כי תושבי רצועת עזה נואשים ושרויים במצוקה רבה, ומתריע כי ישראל והרשות הפלסטינית אחראיות יחד למניעת את קריסת הרצועה. בתדרוך במועצת האו"ם, תיאר השליח, ניקולאי מלאדנוב, את המצב "המזעזע" בעזה אחרי מבצע "צוק איתן".

לדבריו, תושבי האזור חשים זעם כלפי ישראל בשל המצור המתמשך, אך גם כלפי חמאס הכופה עליהם "מס סולידריות". לדבריו, תושבי עזה זועמים גם על מצרים שסגרה על מעבר רפיח, וגם על הקהילה הבינלאומית, שאינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי העזתים.

מלאדנוב אמר כי הוא ומזכיר האו"ם באן קי מון יפעלו מול ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו, כדי לתור אחר "אפשרויות מעשיות" לחזרה למשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת ב"לוח זמנים סביר". כמו כן, קרא מלאדנוב לישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ואמר כי "לא צריכה להיות כל אשליה לגבי ההשלכות של הפעולות החד-צדדיות הללו".

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית קראה אמש להאיץ את העברת הכספים לשיקום רצועת עזה. בדוח שפרסמה הקרן נכתב כי הליך השיקום ברצועה מתנהל באיטיות רבה. על פי הקרן, עד כה הועברו רק 27% מ-3.5 מיליארד הדולרים שהובטחו לשיקום הרצועה.

"בעוד שנעשתה לאחרונה התקדמות מסוימת עם העברת חומרים לשיפוץ בתים מסוימים, יש עדיין צורך במיזמי בנייה גדולים לשם שיקום הכלכלה", נכתב בדוח, המציין כי מיזמים כאלה יוכלו גם לספק עבודה לתושבי הרצועה. בוועידה שהתכנסה בקהיר בשנה שעברה, הבטיחה קטאר להעביר כמיליארד דולרים לשיקום עזה, וארה"ב הודיעה כי תעביר כ-212 מיליון דולרים. שאר המימון יגיע מהאיחוד האירופי, מטורקיה וממדינות נוספות במפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully