וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי: האזינו לעכביש שמגרגר כמו חתול כדי לתפוס בנות זוג

26.5.2015 / 10:15

העכביש המוזר הזה מגרגר כמו חתול בכל פעם שהוא מנסה לפתות עכבישות שבקרבתו. חוקרים טוענים שכל העכבישים מגרגרים - אבל רק אותו אנשים מסוגלים לשמוע

צילום מסך

עכבישים הם יצורים מפחידים, וספק אם מישהו יטען אחרת. אילו היינו יכולים לשמוע אותם - לפחות היה לנו מספיק זמן לברוח לפני שהם נוחתים לנו משום מקום על הכתף. העכביש שנשמע בהקלטה הבאה מסוגל להשמיע רעשים - או ליתר דיוק - לגרגר בכל פעם שהוא רוצה לפתות עכבישות, שמשום מה מאוד מתגרות מהגרגורים שלו. קול הגרגור של העכביש כה מגרה שמספיק להשמיע לנקבות את הסאונד המוקלט שלו כדי לרגש אותן.

לעכביש ממין גלדיקוסה גולוסה, ממשפחת הזאבניים, אין למעשה אוזניים - כמו לכל העכבישים - אך הוא מצליח לקלוט תנודות דרך חיישנים מיוחדים שנמצאים על גופו - חיישנים שעוזרים לו בין היתר גם לצוד עם טרפם. העכבישים נוהגים לתקשר בעזרת התנודות, אך המין הזה של העכבישים ייחודי בכך שהוא מסוגל לייצר תנודות בתדירות כה גבוהה - שבני אדם מסוגלים לשמוע אותם.

הקלטה של עכביש שמגרגר כמו חתול. צילום מסך
מיאו, עכביש/צילום מסך

חוקרים מאוניברסיטת סינסיטי, אוהיו, טוענים שהזכרים מסוגלים להשמיע קולות כאלה רק כשהם מוצבים על משטחים רוטטים, כמו עלה יבש, ונקבות מגיבות להם - רק אם גם הן נמצאות על משטח דומה.

הגרגור הזה מעניק להם חמידות מסוימת, לא חושבים?

  • עוד באותו נושא:
  • עכבישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully