וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען הקהילה": המשחה של חברי הטכניון שנועד להציל חיים

20.5.2015 / 16:20

בסוף השבוע הקרוב, במשך 24 שעות, יתקיים מקצה שליחים שבו ישתתפו 48 איש, בהם אנשי היי-טק ורופאים. המטרה - לגייס 160 אלף שקל לרכישת ציוד לבית חולים לילדים רות ברמב"ם. "קוראים לכולם להצטרף אלינו"

חברי קבוצת "מאסטר טכניון" באימון לקראת המשחה. מאי 2015. נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם,
חברי המשחה שישתתפו במקצה השליחים בסוף השבוע/נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם

ביום שישי הקרוב, בשעה 9:00, יחל מקצה בבריכת הטכניון בחיפה, שבמהלכו 48 שחיינים מקבוצת "מאסטרס טכניון" יצלחו בסך הכול מרחק של 50 קילומטרים. השחיינים מקווים כי בסיום משחה השליחים, שיסתיים 24 שעות לאחר מכן, הם יצליחו לעמוד ביעד שהציבו לעצמם - גיוס כסף לרכישת ציוד מציל חיים לבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם.

יוסי גורן, בן 38 מחיפה, חבר הקבוצה ומיוזמי משחה ההתרמה, סיפר כי "במהלך המפגשים שלנו עלה הרצון שלנו לתרום לבית החולים רמב"ם. לאט-לאט התגבש הרעיון לשחות משחה שליחים שיסייע בגיוס כסף". האתגר שהציבו לעצמם חברי הקבוצה הוא משחה שליחים של עשרות קילומטרים, כשכל שחיין ישחה שני קילומטרים בחצי שעה. כל סיום של מקטע שחייה שווה ערך לתרומה של 250 שקלים לטובת הילדים, ובמשך 24 שעות מקווים השחיינים להגיע לסכום של 160 אלף שקל, שיאפשר רכישה מידית של חמישה מכשירי דפיברילטור מתקדמים (מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב, א"א) עבור המחלקות השונות.

לדברי גורן, "המוטיבציה של השחיינים נובעת מהרצון לעזור לילדי בית החולים. מדובר בהירתמות למען ילדי חיפה והצפון ולמען הקהילה. זו מטרה חשובה מאין כמותה ואנחנו עושים זאת מכל הלב. אנו מקווים שנצליח לעמוד באתגר ולגייס את הכספים הדרושים לרכישת הציוד הרפואי". גורן, שישחה בשבת לפנות בוקר, אמר שמשפחתו עודדה אותו להתגייס למען המטרה שהציבו הוא וחבריו. "אני רוצה שבחברה שלנו התרומה והעזרה יהפכו לדרך חיים. יש הרבה דברים יפים בחברה הישראלית".

אריק אבן חבר קבוצת "מאסטר טכניון" באימון לקראת המשחה. מאי 2015. נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם,
"השחייה היא הנאה גדולה וחלק חשוב בחיים שלי". אריק אבן/נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם

שחייני קבוצת "מאסטרס טכניון", שהתגייסה לאתגר המשחה ושמאמנת אותה עינת יהודה, מגיעים ממקומות שונים והיא כוללת רשימה ארוכה של אנשי היי-טק, רופאים, דוקטורנטים ותלמידי תואר שני, שוטרים ועוד, כשכולם חולקים אהבה לספורט. במשחה ייקח חלק גם רון קרמן, בן 57 מחיפה. קרמן הוא אלוף ישראל בעבר ושיאן ישראל בשחייה, שהשתתף בשתי אליפויות עולם כחבר בנבחרת ישראל. בעקבות פנייתה של מאמנת הקבוצה, נרתם קרמן למשימה והודיע כי ייקח חלק באתגר.

שחיין נוסף הוא אריק אבן, בן 32 מחיפה, לוחם לשעבר בסיירת גולני שעבד בשנים האחרונות בשירות הביטחון. העובדה שאבן לוקח חלק באתגר איננה ברורה מאליה - לפני כשנה התחיל אבן להרגיש כאבים באזור השכמות, שהחמירו עד שיום אחד הוא קם כשהוא מוגבל בתנועה. אחרי תהליך ארוך של בירורים, הוא הגיע לבסוף לרמב"ם, שם עבר ניתוח מורכב ועדין שנמשך שש שעות לטיפול בפריצת דיסק חמורה והחלפת הדיסקים השחוקים בטבעות טיטניום.

רוצים לתרום? היכנסו לדף המשחה

לאחר הניתוח עבר אבן שיקום שנמשך חצי שנה, שבמהלכה לא יכול היה לבצע פעילות פשוטות כגון, אכילה, לבישת בגדים ורחצה ללא עזרה מהוריו. בהדרגתיות הלך אבן והשתקם עד שחזר לעצמו ובחודשים האחרונים הוא התחיל לשחות ולהתחרות בתחרויות, בן היתר בתחרות חוצה כינרת בשחיית גב שהתקיימה לפני כמה חודשים. כאמור, בסוף השבוע הקרוב ישתתף אבן במשחה למען ילדי רמב"ם – בית החולים שטיפל בו והעמיד אותו על הרגליים. "השחייה היא הנאה גדולה וחלק חשוב בחיים שלי", אומר אבן, "בלי הרופאים של רמב"ם, לא בטוח שהייתי יכול לעשות את זה. זו הרגשה טובה לתת מעצמך ולהחזיר משהו לחברה. אנחנו קוראים לכולם להצטרף אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully