וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלולן הנודע צנח למותו מגובה של יותר מ-900 מטר

19.5.2015 / 10:57

הצנחן ומטפס ההרים דין פוטר זינק עם חברו מצוק גבוה בפארק יוסמיטי. פוטר בן ה-43 התפרסם בקפיצות המסוכנות, אליהן נהג לקחת את כלבתו, וויספר. ב-2012 אמר: "התחביב הזה עלול להרוג אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מטפס ההרים האמריקני דין פוטר נהרג בתאונת צניחה בפארק הלאומי יוסמיטי, כאשר זינק מגובה של יותר מ-900 מטרים. פוטר, פעלולן נודע, נהרג לצד חברו לצניחה גראהם האנט, וגופותיהם התגלו אחרי שעות ארוכות של חיפושים.

השניים הוגדרו כנעדרים ביום שבת בערב, אחרי שצנחו מצוק "אל קפיטן" המפורסם. פוטר, בן 43, אתלט ופעלולן, התמחה בקפיצת בסיס (BASE), ראשי תיבות של "בניינים, אנטנות, מרחקים וכדור הארץ". "זו זוועה", סיפר סקוט גדימן, דובר פארק יוסמיטי. "מצב הרוח כאן טראגי, והתקרית נגעה ללבם של הרבה אנשים".

לא ברור לגמרי מה גרם לתאונה שהובילה למותם של שני הקופצים, שהיו מצוידים בחליפות דאייה מיוחדות. הם זינקו יחד מנקודה המכונה "טאפט פוינט", אך גופותיהם אותרו בנפרד. לפי כמה דיווחים, השניים לא הצליחו לחלוף דרך נקיק באחד הצוקים, ולפי דיווחים אחרים, המצנחים שהיו לגופם לא נפתחו.

קופץ הבסיס דין פוטר בפארק הלאומי יוסמיטי – קליפורניה, 2010. AP
דין פוטר בפארק יוסמיטי בקליפורניה ב-2010/AP

צניחות מסוג זה אסורות בפארק יוסמיטי. ואולם פוטר, שגר באזור, לא הסתיר את תחביבו המסוכן. הוא נהג לצנוח מצוקים גבוהים עם הכלבה שלו, וויספר, ובשנה שעברה תועד בסרט מיוחד על טיפוס הרים. בראיון ב-2012, הכיר פוטר בסכנות הטיפוס והצניחה שקנו לו את פרסומו, ואמר: "אני תוהה לעתים אם זה בריא (...) להיות אובססיבי לגבי משהו שעלול להרוג אותך".

בתחילת החודש, גבר בן 73 מקליפורניה נהרג אחרי שהמצנח שלו נפתח מאוחר מדי, בקפיצה מגשר בגובה 150 מטרים ל"נהר הנחש" באיידהו. ב-2013 נהרג פעלולן מפורסם הונגרי, שגם הוא, בדומה לפוטר, התמחה בצניחה עם "חליפת כנפיים". ויקטור קובאץ' השלים בחייו יותר מ-800 צניחות, והתכונן בסין לאליפות העולם בקפיצה ב"חליפת כנפיים". הוא זינק מההר ששימש השראה לסרט "אווטאר", אך המצנח לא נפתח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully