וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: ארגון הפשיעה הגדול בישראל מאחורי ניסיונות לחסל את רוזנשטיין

בית המשפט התיר לפרסם כמה מהפרשות, ובהן הניסיון להתנקש ברוזנשטיין במה שכונה "הפיגוע הפלילי" הראשון בישראל, שבו נהרגו 3 אזרחים חפים מפשע. כמו כן, העבריינים הבכירים שנעצרו חשודים בניהול מערך הסחר בסמים מהגדולים בארה"ב

עריכה: גדי וינסטוק

שני ניסיונות חיסול של העבריין המוכר זאב רוזנשטיין, חיסולו של העבריין מיכה בן הרוש וניהול רשת סחר חובקת עולם של סם אקסטזי – אלו הן ארבע מבין כמה מהפרשות שבהן מעורבים עשרות מבכירי עולם הפשע שנעצרו אתמול במסגרת המבצע רחב ההיקף של המשטרה, ושאותן התיר הבוקר (שלישי) לפרסם בית משפט השלום בראשון לציון. החשודים חברים בכמה ארגוני פשיעה, הכפופים לארגון אחד - הגדול בישראל. פענוח הפרשות התאפשר באמצעות גיוס כמה עדי מדינה. במהלך היום יובאו לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם החשודים בפרשות אלו.

הפרשה הראשונה שהותרה לפרסום היא ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב בדצמבר 2003. האירוע התרחש בשעה שרוזנשטיין, שהוגדר בעבר היעד מספר 1 של המשטרה, נכנס לחנות להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי בעיר. מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתקרת החנות התפוצץ וגרם למותם של שלושה אזרחים חפים מפשע – משה מזרחי בן 28 מאילת, נפתלי מגד בן 19 מאשדוד ורחמים סרויה, בן 43 מתל אביב. 38 אנשים נוספים בהם רוזנשטיין נפצעו באירוע, שכונה על ידי מפכ"ל המשטרה דאז, שלמה אהרונישקי, כ"פיגוע פלילי".

פרשה נוספת הקשורה לרוזנשטיין היא ניסיון חיסולו בגני התערוכה ביוני 2003. רוזנשטיין מרצה בימים אלה עונש מאסר של 17 שנים בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירות קשר לייבוא וסחר בסם.

עוד בפרשה:
רעידת אדמה בעולם הפשע: עשרות עצורים ב-40 פרשות שונות
זעזוע בעולם הפשע: הארגון הגדול בישראל נעצר בשלמותו

זאב רוזנשטיין בדיון בבית המשפט בנצרת, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
שני ניסיונות חיסול. זאב רוזנשטיין/ג'יליס, משה אסרף

עוד פרשה שהתיר בית המשפט לפרסם הבוקר היא היעלמותו של העבריין מיכה בן הרוש לפני כמה שנים בדרום אפריקה. בשנת 2005 נעלם העבריין ועד היום לא נמצא. במשטרה פתחו בחקירה פלילית והחשד הוא כי ראשי הארגונים העצורים קשורים להיעלמותו, ואולי אף לחיסולו.

הפרשה הרביעית שהותר לפרסמה מוגדרת על ידי המשטרה כ"פרשת סמים חובקת עולם". במשטרה חושדים כי בין 2002-2003 הצליח ראש ארגון הפשיעה הבכיר מבין אלו שעצורים להקים רשת סחר בינלאומית מצליחה בסם אקסטזי. לפי המשטרה, ראש הארגון הוא כיום ספק האקסטזי מהגדולים שבארצות הברית. כמו כן, הוא פועל לפי החשד גם במדינות באירופה ובישראל. במשטרה מאמינים כי הם הצליחו לפענח את רשת ההברחות באמצעות עדי מדינה שמעידים על כך, ביניהם אדם הנחשב מקורב מאוד של ראש הארגון.

פרשות משמעותיות נוספות נחקרות בימים אלה ונמצאות עדיין תחת צו איסור הפרסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת ניסיון החיסול של רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי, 2003/מערכת וואלה, צילום מסך

החל מהשעה 9:00 החלו להיות מובאים 44 חשודים להארכת מעצרם בבית המשפט. יותר מ-50 חשודים נעצרו אתמול, וביניהם ראש ארגון הפשיעה הגדול בישראל, ראשי ארגונים המסונפים אליו ובכירים נוספים. גל המעצרים, הגדול ביותר בשנים האחרונות, בא לאחר שפוענחו כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות, ובהן מעשי רצח, ניסיונות חיסול ועבירות חמורות נוספות.

במסגרת המעצרים נעצרו דמויות מפתח: ראשי ארגוני פשיעה מירושלים, מראשון לציון, מבת ים והשפלה, וכן אחים העומדים בראש שני ארגוני פשיעה באילת. לפחות שישה מהעצורים מסונפים לארגון פשיעה גדול. נוסף על כך, בין העצורים נמצא ראש ארגון פשע שפועל בישראל זה שנים ארוכות, ושדרכו החלו לפעול ארגונים נוספים. במשטרה מקווים כי בשלב זה, עם החומר שהתקבל במשטרה, יצליחו לפתור שורה של תעלומות פשיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ששת ראשי ארגוני הפשיעה שנעצרו/מערכת וואלה, צילום מסך

מבצע המעצרים התאפשר בעקבות חקירה ממושכת שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל). השתתפו בו מאות שוטרים מלהב 433, מהיחידה המרכזית של מחוז תל אביב וכן לוחמי יחידות מיוחדות של המשטרה.

פריצת הדרך בפרשה אירעה בשנת 2008, לאחר שהתקבל במשטרה מידע מודיעני על אודות ראיות שיכולות לקשור את החשודים למעשיהם. בין היתר, סבורים במשטרה כי במסגרת הפרשה ישנם שלושה אירועים חמורים שטרם פוענחו: רצח וניסיון רצח, פרשת סמים חובקת עולם ופרשת רצח נוספת. בשלב זה הוטל צו איסור פרסום על פרטי האירועים.

(עדכון ראשון: 7:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully