וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: שר הפנים התפטר ומפקדי משטרה הודחו בשל פגיעה בזכויות אדם

18.5.2015 / 19:25

המלך עבדאללה קיבל את התפטרותו של חוסיין אל-מג'לי ואת החלטת הממשלה להדיח מפקדים במשטרה בשל פשיטה אלימה בעיר בדרום הממלכה. התושבים יצאו לרחובות וירו יריות שמחה באוויר

עבדאללה מלך ירדן – וושינגטון, 3 בפברואר 2015. רויטרס
עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

עבדאללה מלך ירדן קיבל אמש (ראשון) את התפטרותו של שר הפנים חוסיין אל-מג'לי ואת החלטת הממשלה להדיח את מפקדי המשטרה בעקבות דיווחים על הפרות זכויות אדם בבתי כלא בממלכה ובפשיטה שנכשלה בעיר בדרום המדינה. גורם רשמי בממלכה אמר כי הסיבות לעזיבתם היו הפשיטה שבה השתתפו כוחות רבים בעיר השבטית והענייה מעאן וכן עינויים שעבר עציר במהלך חקירתו, שהובילה למותו. בעקבות הצעדים הללו יצאו תושבי מעאן לרחובות וירו יריות שמחה באוויר.

על אף שמחאות ציבוריות בממלכה הן לא דבר שבשגרה, אולם העיר ידעה בשנים האחרונות הפגנות אלימות שבהן הביעו השבטים הבדואים את זעמם כלפי הממשלה. כמו כן, פועלים בעיר פעילים סלפים קיצונים, בהם תומכים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומאות מבני העיר יצאו להילחם בשורות הארגון.

השלטונות בירדן נזהרים שלא להיכנס לעימותים עם השבטים הבדואים בממלכה, שמספקים את מרבית כוח האדם לכוחות הביטחון ולמעשה נותנים לגיטימציה לשושלת ההאשמית. שר הפנים ספג ביקורת נוקבת על כך שאיים לעצור הפגנה שלווה שתכננה מפלגת "האחים המוסלמים" במדינה, שהיא הגדולה ביותר מבין מפלגות האופוזיציה, בטענה שהיא אורגנה ללא רישיון. עם זאת, המפלגה ביטלה מטעמה את העצרת מחשש לעימותים עם כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully