וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: זוכו השוטרים שהואשמו בפרוץ המהומות בפריז

בית משפט בצרפת ניקה סופית מאשמה את סבסטיאן גיילמי וסטפני קלן, שהואשמו כי לא הגישו סיוע לשני נערים שהתחשמלו למוות במהלך מרדף משטרתי. אחיו של אחד הנערים: "החלטה מחליאה. השוטרים תמיד מזוכים"

משפחתו של נער שנהרג במרדף משטרתי בפריז ושמותו הוביל למהומות בפרברים, בבית משפט בעיר רן, מרץ 2015. AP
משפחתו של בונה טראורה בבית המשפט בחודש מרץ/AP

בית משפט בצרפת זיכה היום (שני) שני שוטרים שהואשמו בכך שלא סייעו לשני נערים שמתו במהלך מרדף משטרתי ומותם הוביל לשבועות של מהומות. בית משפט בעיר ראן ניקה את סבסטיאן גיילמי וסטפני קלן מאישום של אי-סיוע לאדם בצרה. הם התעקשו כי הם חפים מפשע ולא ידעו שהנערים בסכנה כשהם התקרבו לתחנת חשמל.

בונה טראורה, בן 15, וזייד בנה, בן 17, התחשמלו למוות בפרבר של פריז באוקטובר 2005. מוחיטין אלטון, צעיר נוסף שהיה עמם, הצליח להימלט כשהוא מלא בכוויות. המשטרה רדפה אחריהם כשהם הים בדרכם חזרה לביתם ממשחק כדורגל. אדל בנה, אחיו של זייד, אמר כי ההחלטה של בית המשפט מחליאה אותו. "אי אפשר לגעת בשוטרים. זה לא רק במקרה הזה. הם אף פעם לא מורשים".

מהומות בפרברי פריז, אוקטובר 2015. רויטרס
רכב בוער בפרברי פריז במהלך המהומות ב-2005/רויטרס

במשך שנים המקרה נסחב בבתי המשפט, עד שבית המשפט העליון בצרפת ביטל ב-2012 את האישומים נגד שני השוטים. עם זאת, החלטת בית המשפט היום, שהתקבלה בתום משפט של חמישה ימים שהתקיים בחודש שעבר, היא סופית ואינה ניתנת לערעור. המשפט התבסס על מה שאמרה השוטר גיילמי לעמיתיו בקשר: "אם הם ייכנסו אל המקום הזה, אין הרבה סיכוי שהם יצאו משם בחיים". הקריאה התקבלה על ידי השוטרת קלן, שהואשמה בכך שלא הגיבה. השופט לא השתכנע וקבע כי לשניים לא היו מודעים באופן ברור לסכנה חמורה ומידית.

במהומות שאירעו לפני כמעט עשור בפרבר קלישי-סו-בוואה הועלו באש כלי רכב ומבני ציבור במשך כשלושה שבועות. אלפי אנשים נעצרו באותה תקופה, שבמהלכה הוכרז מצב חירום לראשונה אחרי יותר מ-20 שנה. קלישי-סו-בוואה, שבו מהגרים מוסלמים רבים, הוא אחד מהפרברים העניים ביותר בצרפת שמהווה אף כר פורה לרדיקליות איסלאמית. רק בחודש ינואר האחרון הבהיר ראש הממשלה מנואל ואלס כי צרפת לא תהיה סובלנית יותר לתופעת "הגטאות" שצמחה בפרברים, בעקבות גל הפיגועים בבירה שבמהלכו נרצחו 17 בני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully