וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: סלפים נעצרו בחשד שניסו לחבל בבכירי תנועה פרו-איראנית

18.5.2015 / 17:50

על פי דיווח ברצועה, השניים ניסו להטמין מטען חבלה סמוך לביתו של בכיר בתנועת א-סאברין, המפעילה מרכזים שיעיים במימון איראני. לאחרונה הפכו משרדי הארגון ליעד למתקפות מצד סונים קיצוניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של ארגון א-סאברין ברצועת עזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

שני פעילים סלפים נעצרו אמש (ראשון) ברצועת עזה לאחר שהניחו מטען חבלה סמוך לביתו של אחד מבכירי תנועת "א-סאברין", המזוהה עם חיזבאללה ועם איראן. על פי דיווח ברצועה, הפעילים, המשתייכים לזרם הסלפי, כבר נעצרו בעבר בידי מנגנוני הביטחון של חמאס.

תנועת א-סאברין ("הסבלנים") היא ארגון דתי שיעי, שהיקף פעילותו נחשף בשבוע שעבר ב-וואלה!NEWS. התנועה מפעילה שורה של ארגוני צדקה דתיים שיעיים, שנהנים ממימונה של טהראן, ומעודדים את הפצת השיעה ברצועה ואת ההצטרפות אליה.

מרבית תושבי הרצועה הם מוסלמים סונים, ועד כה רק מספר קטן של פלסטינים המירו את דתם לשיעה. ככל הנראה, בחמאס מסכימים - לעת עת – לסבול את נוכחות התנועה ולאפשר את פעילות ארגוניה, בשל הסיוע הכספי הגדול שאיראן מעבירה לחמאס.

בשבועות האחרונים הפכו משרדי הארגון ליעד למתקפות מצד סונים קיצונים, רובם חברי קבוצות המזוהות עם הסלפים. חמאס, לעומת זאת, הפעיל לאחרונה יד קשה נגד הסלפים ועצר עשרות מהם במהלך השבועות האחרונים.

דגל תנועת א-סאברין זהה כמעט לזה של חיזבאללה הלבנוני, אולם צבעיו שונים. מנהיג תנועת א-סאברין הוא הישאם סאלם, שייסד את התנועה השנה. לאחרונה הפיצו אנשיו כרוז לכלי התקשורת השונים שבו הוא מגנה את התקיפות של ערב הסעודית בתימן וכן את מצרים והרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully