וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: "בקרוב תתפרסם חקירה גדולה בתחום ארגוני פשיעה"

18.5.2015 / 12:00

בכנס לשכת עורכי הדין אמר המפכ"ל כי מדובר בפרשה משמעותית. שרת המשפטים החדשה איילת שקד: "עלינו למצוא את הנוסחה לאיזון הראוי בין הרשויות". וינשטיין: "העמדתה לדין של רות דוד הכתה בי בהלם וזעזוע"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליאור קירשנר

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו חשף היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי בימים הקרובים יותרו לפרסום פרטיה של חקירה חשובה שקשורה לארגוני פשיעה. "אנו לא מפסיקים לבצע מאמצים שהניבו כתב אישום מאוד חמור נגד ארגון פשיעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב", אמר.
"בימים הקרובים תתפרסם חקירה מהיותר גדולות ומשמעותיות בתחום ארגוני הפשיעה".

כמו כן, התייחס דנינו לדבריו על עישון קנאביס מהשבוע שעבר, שלפיהם יש לבחון מחדש את ההעמדה לדין בגין עבירות סמים קלים. "קורה כאן משהו מתחת לאף שלנו, ואנחנו לא רוצים לאבד פיקוח ושליטה בכל הקשור ללגליזציה. אבל בכל זאת צריך לשבת, לבדוק מה קורה בעולם הרחב, לבדוק גם את הצדדים הלא פשוטים", אמר.

דנינו התייחס גם לבחירת המפכ"ל שיחליף אותו, ובירך את יריב לוין על כניסתו לתפקיד השר לביטחון הפנים. "לדעתי, את המפכ"ל הבא יש לבחור מתוך שורות הארגון", אמר דנינו. "למקצועיות, לניסיון המצטבר, לתהליכים שהתחלנו, שעוד צריכים הרבה מאוד זמן והם חוצי מפכ"לים וקדנציות, יש משמעות מאוד גדולה על מידת ההצלחה בתפקיד".

שרת המשפטים איילת שקד עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בכנס לשכת עורכי הדין, אילת. מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
דנינו, שקד וראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי בכנס/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

שרת המשפטים איילת שקד הגיעה גם היא לכנס והתייחסה פעם נוספת לעמדתה החד-משמעית בנושא עקרון הפרדת הרשויות. "נדמה שהמשילות אינה מסורה עוד בידי העם אלא בידי אנשי מערכת המשפט", אמרה שקד. "אין זה סוד שאני מבקשת לחזק את מעמדם של נבחרי הציבור ברשות המחוקקת והמבצעת, לפעול לחיזוק ריבונותה של ממשלת ישראל ויכולותה של הממשלה לפעול ולמשול, והכול תוך שמירה על מעמדה של הרשות".

"עלינו למצוא את הנוסחה לאיזון הראוי בין כלל הרשויות", הוסיפה שקד. "בתפקידי החדש אני מצפה מעצמי ומאחרים לשיח מכובד ומכבד, ליושרה, לפתיחות ולפלורליזם אמיתי, בייחוד ממי שערכי חופש הביטוי נתונים בלבו ובפיו. אני מצפה לשיח שבו לכולם יש אינטרס אחד ומאוחד ונטול דעות קדומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שרת המשפטים איילת שקד בכנס לשכת עורכי הדין באילת, מאי 2015. משרד המשפטים,
שקד בכנס, היום/משרד המשפטים

שקד סיפרה כי בימים הקרובים תקיים פגישות עם כלל נציגי עולם המשפט. "לאחר שאלמד ואבין, אגבש תכניות פעולה הנדרשות לביצוע, אבחן פתרונות לסוגיית הביקורת על הפרקליטות", אמרה. "ראוי שכל איש ציבור יהיה נתון לביקורת. אני ניגשת לתפקיד חשוב וזה בדחילו ורחימו מתוך צניעות וענווה ורצון להיטיב. שינויים שייעשו ייעשו לאחר למידה רבה והסכמה רחבה ככל שניתן".

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"לא העליתי על דעתי שאאלץ להעמיד לדין פלילי אדם ששימש כפרקליט מחוז". וינשטיין/נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין התייחס בכנס לפרשת רונאל פישר, ובמסגרתה להעמדתה לדין של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד. "בימים האחרונים אישרתי את חקירתה של פרקליטת המחוז באזהרה", אמר. "לא העליתי על דעתי שאאלץ להעמיד לדין פלילי אדם אשר שימש כפרקליט מחוז. זה הכה בי כהלם, כטלטלה, כזעזוע. גם אנוכי, שראיתי כמעט הכול, נתקפתי בתחושה קשה של זעזוע ותדהמה. אין בתחושות האלה שאחזו בי אלא כדי להמחיש את האמון הרב שיש לי ולציבור כולו בטוהר מידותיו של כלל ציבור הפרקליטים".

וינשטיין התייחס לקריאות לביקורות על הפרקליטות, ואמר כי לא לטעמים אלה הוקם גוף הביקורת. "נשמעים קולות לכך שהחקירות נגד רות דוד מצריכות ביקורת על הפרקליטות", אמר. "גוף הביקורת לא הוקם לטעמים אלו, אין תפקידו לבצע חקירות פליליות. תפקידה של הביקורת היא לשמור על הנכס החשוב לנו מכול - אמון הציבור. התפקיד הוא לגרום לכך שאזרחי ישראל יחשבו על הפרקליטות את אותם דברים שאני חושב עליה".

במהלך הכנס, שייארך שלושה ימים, יתכנסו עורכי דין ומשפטים מכל רחבי הארץ לסדרה של פאנלים והרצאות. בהמשך היום צפויים לשאת דברים, בין היתר, פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור, וח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני).

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully