וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטעם רע": פסל של פוטין צלוב הוצב בלב בירת לטביה

בשגרירות רוסיה במדינה הביעו "תרעומת וגועל" על מיצג אמנותי פרובוקטיבי שבו נראה אדם הדומה לפוטין כשהוא על צלב, והעוברים ושבים יכולים לנעוץ בו מסמרים. מאז סולק הפסל בעקבות "איומים"

עריכה: מתן חדד

"תרעומת וגועל רבים" - אלו המילים שבהם השתמשו השבוע בשגרירות רוסיה בלטביה במכתב מחאה על פסל של אדם הדומה לוולדימיר פוטין, שהוצב בעיר ריגה. הפסל, שבו נראה נשיא רוסיה צלוב, נמצא בחצר בניין ששימש בעבר מטה של הק.ג.ב. בבירה. המיצג מאפשר לעוברים ושבים לנעוץ מסמרים בגופו של פוטין.

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", גם דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, ביקר את יצירת האמנות הפרובוקטיבית. "זה פשוט בטעם רע", אמר ביום שישי. "זה על המצפון של מי שעשה את זה". על פי דיווחים בתקשורת הלטבית, יוצר המיצג האמנותי בחר להישאר אנונימי.

עוד בוואלה!NEWS:
פוטין בחגיגות 70 שנה לניצחון על הנאצים: ארה"ב מנסה לשלוט בעולם
פוטין הזהיר את ישראל: "מכירת נשק לאוקראינה תהיה הרסנית"
חוששים מפוטין: ליטא תחזיר את גיוס החובה לצבא‎

בלב בירת לטביה: פסל של פוטין צלוב. צילום מסך
הפסל שהרגיז את רוסיה/צילום מסך

בלטביה, בעבר חלק מברית המועצות, ניסו להרגיע את הרוחות, וטענו כי הדמות בפסל לא אמורה לייצג את פוטין או כל אדם אחר. האמן עצמו אמר בריאיון לכלי תקשורת לטבי כי מדובר ב"איש עסקים" שפוסל על פי מכר שלו מאיטליה.

עם זאת, המיקום של הפסל גרם לרבים לחשוב שמדובר בנשיא רוסיה. "זה הגיוני שהמיצג נמצא במרכז ריגה", צוטט תושב לטביה בכלי התקשורת המקומיים. "פוטין עבד בק.ג.ב. בעצמו ומגיע לו שמסמר יינעץ בו".

אם בעקבות הזעם של רוסיה ואם מסיבה אחרת, המיצג לא החזיק זמן רב. שלשום דיווחו כלי התקשורת בלטביה כי הפסל סולק, בעקבות "איומים" על המארגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully