וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נגד נתניהו: "אף מנהיג לא יצטרף לממשלת הקרקס שהקמת"

15.5.2015 / 0:12

יו"ר האופוזיציה ביקר בחריפות את הקואליציה החדשה והבהיר כי לא יצטרף אליה. לדבריו, "אם תרים יד על בג"ץ תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי". ליברמן: "זאת ממשלה על זמן שאול, שלא תעמוד בלחץ הבינלאומי"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף אמש (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו הרביעית. הוא אף התייחס לכך שתיק החוץ נותר בידיו של נתניהו והבהיר כי לא יסכים להצטרף לקואליציה על אף המשרה הנחשקת שנותרה פנויה, אולי בניסיון לפתות את יו"ר המחנה הציוני בחבירה לממשלה.

"הקרקס של נתניהו הוא ממשלת חטוף כפי יכולתך, ממשלה שהוקמה ברגע האחרון ממש, כמעט בחצות הליל, ועל חודו של קול", אמר הרצוג ופנה לנתניהו: "ממשלה שהוקמה בכל מחיר ולמטרה אחת ויחידה: כדי שאתה – תמשיך ותשרוד בכיסא ראש הממשלה. הקמת ממשלה ללא דרך וללא מצפן. ממשלה בלי חזון. בלי קווי יסוד אמיתיים. בלי תכנית עבודה. ממשלה בלי תקווה".

הרצוג הוסיף כי "דרכי היא לא דרכך. דרכנו היא לא דרכך. אני עומד בראש המחנה הציוני, שהוא האלטרנטיבה לליכוד בהובלת המדינה. אני עומד בראש תנועת העבודה, שיש לה מניות יסוד בהקמת מדינת ישראל ובביסוסה. תנועתי היא התנועה שהכריזה על הקמת המדינה. אני עומד בראש תנועת העבודה, שמנהיגיה אבות האומה, אף פעם לא ראו את טובתם האישית לפני טובתה של המדינה. אני עומד בראש מחנה שיש לו אחריות לגורלה ולעתידה של המדינה גם כשאיננו בשלטון, ואנו מחויבים להתייחס לקווי היסוד, שרפיסותם בנוגע ליחסים עם שכנינו בולטת בכל רחבי תבל במלוא עצמתה".

השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, מאי 2015. דוברות הכנסת,
הרצוג נואם בכנסת, אמש/דוברות הכנסת

הרצוג גם פנה לשר האוצר המיועד משה כחלון. "יותר משנתיים טרחת על תוכניות מפורטות לטובת הציבור הישראלי. למלחמה שאין חיונית ממנה ביוקר המחייה ויוקר הדיור", אמר הרצוג. "השגת הישג מרשים בבחירות, השר כחלון. שנינו יודעים שלא תוכל להוציא את התוכניות שהגית, אפילו מהמגירה. במקרה הטוב, תקים ועדה ותהיה כותרת בעיתון. זו ממשלה שתלוייה על בלימה, על חבל הלוליין בקרקס. ממשלה שלא תעסוק ברפורמות או בשינוי או בתיקון, ממשלה שלא תביא מזור לזעקתם של תושבי דימונה השובתים
ולא תיקון למצוקתם של משפחות צעירות, הנאבקות יום יום כדי לשרוד בג'ונגל הכלכלי שנוצר פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, 14.05.2015. נועם מושקוביץ
הותקף בחריפות. ראש הממשלה נתניהו, אמש/נועם מושקוביץ

על השמועות על הבטחת נתניהו את משרד החוץ עבורו, הדגיש: "אינך יכול להפקיר את הזירה המדינית ולאור זאת, אני מציע לך לא להמשיך ולהחזיק בידך את תיק החוץ כפיקדון. תן את תיק החוץ כבר הערב לשר ממפלגתך". לדבריו, "שום מנהיג הגון לא יצטרף ל'קרקס נתניהו', שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, רק כדי להנציח את המשך שלטונך. הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל שתקדם האופוזיציה שבראשה אני עומד, הוא לנסות להקים ממשלה חדשה בישראל שאתה לא עומד בראשה או ללכת בלית ברירה לבחירות חדשות.

עוד תקף הרצוג את נתניהו וטען כי "הממשלה הזו תדאג מבוקר עד ליל רק ל'חיים עצמם'. לחייה שלה, להישרדותה ולקיומה. לעבור עוד הצבעה בכנסת בשלום, על חודו של קול, עד ההצבעה הבאה". הרצוג אף הזהיר את נתניהו שלא לפגוע במערכת המשפט ובבג"ץ: "אם תרים יד על בג"ץ תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לא ניתן לך לפגוע בישראל היהודית והדמוקרטית ולא ניתן לך לפגוע בישראל החופשית. אם תרים יד על מיעוטים בחברה הישראלית, כפי שעשית במערכת הבחירות האחרונה, ותדבר אליהם ועליהם כפי שדיברת ביממה האחרונה לפני פתיחת הקלפיות - תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לראש ממשלת מדינת היהודים אסור להפלות אזרחים מטעמי גזע, דת, נטייה מינית או צבע עור".

הרצוג סיים את נאומו ואמר: "בשמם של 59 מנהיגות ומנהיגים בבית הזה, נהיה אופוזיציה לממשלה. נוביל אופוזיציה שיהיה לה רק סדר יום אחד: מה הוא הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל". הוא הדגיש כי "הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל, היא שממשלת הקרקס הזו שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, לא תושבע כלל, ואם תושבע היום, לא תאריך ימים".

ח"כ ציפי לבני בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
לבני, אמש/ליאור רותם, דוברות הכנסת

שותפתו להנהגת המפלגה, ח"כ ציפי לבני, אמרה כי "הבשורה הטובה היחידה מהערב הזה היא שמול הממשלה הזו, קמה היום אופוזיציה רחבה וחזקה שבנויה על כוח, ערכים ורוח לחימה. הבשורה היחידה הטובה היום היא שיש אופוזיציה בישראל." לדבריה, "בבחירות הללו ראש הממשלה פילג את המדינה לשבטים. רוממות האחדות בלשונו ופלגנות במעשיו. כשראש ממשלה טוען שחצי מהבית הזה אינו לגיטימי, שיריביו הפוליטיים משרתים את האויב, את זה אי אפשר יהיה למחוק".

היא הדגישה כי "דבר אחד טוב קרה בבחירות - ברור שיש שתי דרכים ושאף אחד לא יטעה - זו הממשלה שנתניהו רצה. ראש הממשלה נפנף במיעוט של 20% ערבים והוא מוביל לאיום אמיתי על הציונות. הייתה תקווה בבחירות והמחנה הציוני היה ונשאר התקווה הזו. יגיע הרגע לממש את התקווה ועד אז לא נמעל באמון".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בדיון בהשבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
ליברמן, אמש/ליאור רותם, דוברות הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שסירב להצטרף לממשלה, תקף אף הוא את הקואליציה שנרקמה. "קראתי את קווי היסוד של הממשלה הזו, ואני יכול להגיד לכם בביטחון שזאת ממשלת מילים ריקות", אמר ליברמן. לדבריו, "זה ממש חילול השם לומר על הממשלה הזו שהיא 'ממשלת ימין לאומית'". הכל דיבורים, איפה המעשים? איפה חוק הלאום? איך זה שבהסכמים הקואליציוניים מופיעים ביטול הסנקציות הפליליות, ביטול החלטות בגירו מיליארדים לחינוך בלי לימודי ליבה, אבל לא חוק הלאום".

ליברמן הוסיף כי "איך אנו נדרוש מהפלסטינים וממדינות העולם להכיר בישראל כמדינה יהודית, כשאנחנו לא חוקקנו את חוק הלאום בגלל התנגדות מפלגה לא-ציונית? תפסיקו להתחפש לימנים. עכשיו שבועות, לא פורים. זאת ממשלה על זמן שאול, שלא תעמוד בלחץ הבינלאומי שכבר התחיל ויגבר בספטמבר. רואים את ההשפעה בשטח, כשהפלסטינים לא רק פונים להאג, אלא גם מבקשים לגרש אותנו מפיפ"א".

(עדכון ראשון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully