וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תבדוק תלונה על קשר בין רות דוד לשופט מכהן

לפני תשעה חודשים הוגשה התלונה, שבמרכזה הטענה שהשופט לא האריך את מעצרו של יאיר ביטון, בעקבות היכרותו המוקדמת עם דוד, שייצגה אז את הקבלן בפרשת "ב.יאיר". כעת הוחלט לבדוק את העניין

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
רות דוד בדיון בהארכת מעצרה במחוזי בירושלים, השבוע/טלי מאייר

צוות מיוחד שהוקם אתמול (חמישי) ביחידה להב 433 יבדוק תלונה שהוגשה לפני תשעה חודשים על קשר לכאורה בין פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, לשופט בית משפט שלום בכיר.

התלונה הוגשה בקשר ל"פרשת ב.יאיר", שבמסגרתה ייצגה דוד את הקבלן יאיר ביטון, מבעלי החברה. איש רשות המסים לשעבר רפי רותם, שחשף פרשות שחיתות ברשות, התלונן על כך שהשופט החליט להורות על איסור פרסום שמו של ביטון, בעת שהובא להארכת מעצרו, כפי שביקשה דוד. זאת על אף שיתר החשודים שהובאו בפניו לא זכו להתחשבות זו.

לוואלה!NEWS נודע כי התלונה נבדקה במחוז תל אביב ועברה לאחרונה לידי חוקרי היאחב"ל בלהב 433. כעת, בשל הקמת הצוות המיוחד, התלונה הועברה לבחינתו. עד עתה לא נדרשו השופט או דוד לחקירה והם לא תושאלו על ידי המשטרה בעניין, אולם בעקבות פנייתנו נמסר מהמשטרה: "התלונה המוזכרת בפניה הועברה לאחרונה ללהב 433 ובעקבות ההחלטה על הקמת צוות בדיקה בעניין הטענות הנוגעות לעו"ד רות דוד תבחן במסגרת הצוות".

עוד בוואלה חדשות:
גלעד ארדן נשאר מחוץ לממשלה: "יום מורכב מאוד עבורי"
אובמה בקמפ דייויד: "הממשלה החדשה לא תומכת בפתרון שתי המדינות"
חשד: גבר בן 45 קיים מגע מיני עם כלבה בגינה ציבורית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלונה הוגשה לפני תשעה חודשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר בין דוד לשופט החל ב-1996, אז התמחה השופט בפרקליטות מחוז תל אביב, שבראשה עמדה אז דוד. לימים, דוד הייתה בין הממליצים לקדם אותו לשופט.

תחילת הפרשה בחודש מאי שנה שעברה. חוקרי להב 433 ואנשי רשות המסים עצרו שורה של חשודים בעבירות של הלבנת הון עבור ארגון הפשע של יצחק אברג'יל. בין העצורים היה גם ביטון, שיוצג אז על ידי דוד. שופט המעצרים הבכיר שניהל את הדיון כבר סומן כמי שיקודם לתפקידים בכירים, בהם שופט בבית המשפט המחוזי. הוא מרכז את רוב הדיונים מול יחידות להב 433 והוא מקבל על בסיס יום יומי בקשות להוצאות צווי מעצר, האזנות סתר וצווים לפעילות מסווגת אחרת של היחידה. כמו כן, הוא זה שדן ברוב בקשות המעצר של יחידת העלית ובשל כך הוא חשוף לחומרי החקירה של להב 433, בהם החומרים הסודיים ביותר של משטרת ישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לעו"ד רות דוד בשלום ירושלים, מאי 2015. יוסי אלי, מערכת וואלה!
רות דוד בעת הארכת מעצרה, החודש/מערכת וואלה!, יוסי אלי

כאמור, למרות ההיכרות בין השופט לדוד, הוא דן בבקשת המעצר של ביטון ושמע את טיעוני הסנגורית ובכלל זה את בקשתה לאסור את פרסום שמו. ב-1 בספטמבר אשתקד הגיש רותם את התלונה וטען בפני החוקרים, בפיקודו של סגן-ניצב ניסים דאודי, כי בין השניים היכרות מוקדמת, ולכן זכה ביטון בהקלה ובאפליה לעומת יתר החשודים בפרשה.

ארבע שעות לאחר הפרסום בוואלה!NEWS, ובעקבות פנייה של בית המשפט ללהב 433, נמסרה תגובה נוספת מהמשטרה: "התלונה המוזכרת בפניה נסגרה לאחר שנבחנה מקצועית על ידי היחידה החוקרת שבה הוגשה, ובשלב זה לא עולה חשד המצדיק פתיחה בחקירה מחודשת. צוות הבדיקה בעניינה של עו"ד רות דוד יבחן אם יש מקום לבדוק בשנית את התלונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully