וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרדכי: המתלוננת שהתחרטה נחקרה במשטרה

ורד כהן-ברזילי

24.9.2002 / 15:31

נ', שכתבה את מכתב החרטה לבית משפט העליון, נחקרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות; בחקירתה היא חזרה על עיקרי מכתבה וטענה כי לא הופעל עליה לחץ מצד יצחק מרדכי או אנשיו

נ', אחת המתלוננות נגד השר לשעבר יצחק מרדכי, מסרה היום עדות ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בפתח תקוה, במסגרת חקירת מכתב החרטה שכתבה לבית המשפט העליון. נ' חזרה על הדברים שכתב במכתבה, וציינה כי לא הופעל עליה לחץ מצד מרדכי או אנשי שלומו. במשטרה ציינו כי היא נדרשה לתת עדות ולא נחקרה תחת אזהרה. במשטרה סירבו למסור פרטים נוספים בנושא.

בתחילת החודש כתבה נ' מכתב בו הצהירה כי היא חוזרת בה מעדותה נגדו, שהביאה להרשעתו. במכתבה כתבה נ' כי פירשה באופן מוטעה מפגש שהיה בביתו של מרדכי, בלחץ התקשורת והמשטרה. במכתב, שתוכנו פורסם ב"מעריב", נאמר: "היום, במחשבה לאחור, המפגש בביתו של מר מרדכי היה לדעתי ידידותי ולא מעבר לכך. הלחץ התקשורתי תוך הקלטת דברי ללא ידיעתי והלחץ המשטרתי והסביבתי גרמו לכך שבבית המשפט דבריי נאמרו מתוך לחץ".

המכתב הוגש לבית המשפט העליון ועורר סערה משפטית. גורמים בפרקליטות ציינו שלא לייחוס, כי על המתלוננת הופעל ככל הנראה לחץ רב דווקא מצדו של מרדכי או אנשיו, שגרם לה לחזור בה מעדותה. פרקליטיו של מרדכי ציינו מנגד, כי המכתב מהווה ראיה ברורה לזכאותו של מרדכי. הם ביקשו לצרף את מכתבה של נ' לבקשת הערעור של מרדכי.

לפני כשבוע התקיים בבית המשפט העליון הדיון בעניין בקשתו של מרדכי לקבל רשות לערער פעם נוספת על הרשעתו. השופטים מישאל חשין, אדמונד לוי ויצחק אנגלרד דחו את הבקשה. במעמד זה הם הורו למשטרה לחקור את נ'. השופט חשין אמר בדיון: "אם זה לא ייחקר, תמיד המכתב ירבוץ כעננה - מיהו, מהו ומה משקלו". יממה לאחר מכן הוחלט במטה הארצי להטיל את החקירה על יאחב"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully