וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות אלימות בקשמיר: 527 הרוגים בחודשיים

רויטרס

24.9.2002 / 13:41

מאז הוכרזו באוגוסט בחירות בחבל השנוי במחלוקת, מאות אנשים איבדו את חייהם; המורדים האיסלמים הכריזו מלחמה על הבחירות בשל טענתם כי אינן חוקיות; בין ההרוגים 147 אזרחים

יותר מ-527 בני אדם נהרגו במהלך העימותים האלימים שפרצו בחבל קשמיר מאז שהוכרז באוגוסט על קיום הבחירות. היום נהרגו שמונה בני אדם בשלוש תקריות שאירעו בדרום ג'אמו וקשמיר.

גורמים במשטרת ג'אמו דווחו כי ארבעה בני אדם נורו למוות בשעה שניסו לחצות את קו שביתת הנשק בין פקיסטן להודו. בתקרית אחרת נהרגו שלושה מורדים איסאלמים במהלך קרב עם כוחות הביטחון במחוז רג'ורי. מורד לשעבר נורה בביתו כנראה על ידי חבריו לנשק לשעבר.

שלוש התקריות היום אירעו בזמן שתושבי החבל הצביעו בסיבוב השני מבין ארבעה בבחירות המקומיות לאסיפה המחוקקת. המורדים המוסלמים הכריזו מלחמה על כל מהלך הבחירות בחבל והמשתתפים בו. המורדים טוענים כי אין בכך תחליף להחלטת האו"ם לקיים משאל עם בו ייקבע האם החבל יהיה בשליטת פקיסטן או הודו.

ממשלת הודו העבירה לחבל לצורך הבחירות יותר מ-40 אלף אנשי אבטחה כדי לאפשר את קיומן. במהלך החודשים האחרונים ניסו מורדים לפגוע בשני שרים בממשל המקומי והרגו 147 אזרחים ו-86 אנשי ביטחון. בתקריות נהרגו 262 מורדים מפלגים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully