וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע לילי: סוכן סמוי הביא ללכידתם של עשרות סוחרי סמים במרכז

13.5.2015 / 7:40

קצין ביטחון בבית מלון באילת תפקד בשנה וחצי האחרונות כסוכן סמוי של המשטרה ונכנס אל לב העשייה העבריינית בקרב סוחרי הסמים באזור המרכז. הלילה, פשטה המשטרה על בתי המעורבים ועצרה 29 חשודים. "הישג משמעותי"

צילום: אבי אשכנזי, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: שניר דבוש

29 חשודים בסחר בסמים נעצרו הלילה (רביעי) במבצע שבו השתתפו כ-240 שוטרים ברחבי המרכז. ללכידתם של החשודים הביא קצין הביטחון (קב"ט) במלון באילת ששימש סוכן סמוי של המשטרה בשנה וחצי האחרונות ובהן רכש בין היתר יותר מ-300 גרם קוקאין. בין החשודים שנעצרו הלילה לאחר ששוטרי משטרת תל אביב פשטו על בתיהם, גם ארבעה יעדים בכירים של המשטרה. בפשיטות לקחו חלק גם כלבי חומר נפץ, כלבי סמים וכלבי שטרות, וכן אנשי טכנולוגיות ויחידות מיוחדות ומסוק של המשטרה.

על פי החשד, 29 החשודים, תושבי בת ים, חולון ותל אביב בשנות ה-30 עד ה-50 לחייהם, מכרו סמים לסוכן הסמוי שפעל באזורים שבהם הם מתגוררים. המבצע החל לפני כשנה וחצי, אז החלה הפעלתו של הסוכן הסמוי, שגויס על ידי מחלק המודיעין והבילוש בפיקודו של רפ"ק יוסי גרשון. הסוכן, בשנות ה-30 לחייו הוא לוחם חטיבת גבעתי ואיש קבע לשעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המציאות המשתנה מחייבת יצירתיות ולקיחת סיכונים". ניצב סאו ונצ"מ בוזנה מודים לסוכן הסמוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים רכש הסוכן מהחשודים מאות גרמים של סמים מסוגים שונים בעשרות הזדמנויות שונות, ודאג לאיסוף ראיות להפללת הסוחרים בגין עבירות סמים וכן בגין פריצות לדירות. יתרה מכך, על מנת ללכוד את החשודים, הכינה המשטרה שתי דירות מבעוד מועד ואליהן פרצו, על פי החשד, הכנופיות. בדירות הותקנו מצלמות נסתרות שתיעדו את פעילות הפורצים.

"הייתי בקבע שמונה שנים וכשהשתחררתי ב-2012 הייתי בחו"ל שנתיים. עבדתי שם וחזרתי לארץ ואז הייתי צריך להחליט מה לעשות עם החיים שלי", אמר הסוכן הסמוי. "אין הזדמנות שנייה והבנתי שמה שאני יודע לעשות זה להיות איש ביטחון. זה מה שלמדתי לעשות וזה היה חסר לי. אז לצבא אני לא אחזור, כי מיציתי, אז אמרתי נחצה את הכביש ונלך למשטרה".

לדבריו, "בזמן שהחלטנו ללכת על זה חזרתי לאילת והתחלתי לעבוד. עבדתי בתור איש ביטחון באחד המלונות באילת ותוך כדי עבודה גם היה את כל ההדרכות. אז הייתי הולך פעם בשבוע למרכז, היינו עושים הדרכות והייתי חוזר לעבודה במלון". עוד הוסיף הסוכן כי "במלון בעצם הכרתי את הפרצופים שדיברו איתי במהלך כל ההפעלה הזאת. שם בעצם נוצר החיבור הראשוני. הייתי דואג להם להנחות ולכניסה לחדר אוכל. הם היו עושים כל מיני בעיות, אז אני הייתי מטפל בזה. לא הייתי מערב משטרה והם התחילו לסמוך עליי. כשהגענו לסוף ההדרכה היינו צריכים לחשוב על דרך וסיבה נורמלית והגיונית שמניחה את הדעת על מעבר מאילת מבת ים. אימא שלי הייתה גרה בבת ים והשתמשנו בסיפור כיסוי שהיא לא מרגישה טוב ואני חייב להיות לידה, כי אימא זה דבר ראשון, גם בעולם הזה".

עוד סיפר הסוכן כי "אז השתמשתי בקשרים שטיפחתי באילת ודאגו לי לדירה במלון הזה. הגעתי לבת ים וכבר הכרתי מלא אנשים. בכל תקופת ההטמעה היינו מאוד זהירים. עד שהתחלנו בכלל להתעסק עם כל מה שקשור לסמים, זה לקח שלושה חודשים ועם הזמן ההצעות פשוט באו לבד. אף פעם לא ביקשתי לקנות ואני אף פעם לא ביקשתי ממישהו שיביא לי. כל ההצעות באו ולאט לאט התחלנו להתקדם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
"הישג משמעותי"/ניב אהרונסון

במבצע שהתקיים לאורך התקופה האחרונה השקיעה המשטרה 600 אלף שקלים. בעקבות המבצע, חילטה המשטרה רכוש רב, בין היתר כלי רכב, אופנועים, דירות וכסף בשווי מוערך של יותר ממיליון שקלים.

מפקד מחוז תל אביב וממלא מקום הסמפכ"ל, ניצב בנצי סאו ומפקד מרחב איילון, ניצב-משנה נתן בוזנה נפגשו לפנות בוקר עם הסוכן ושיבחו את פעילותו. ניצב סאו אמר: "המלחמה בסמים מחייבת אותנו בין השאר במעקב תמידי ומתוחכם אחר תנועת הסמים לידי עבריינים. מדובר בהטמעת סוכן בקרבם של העבריינים במשך תקופה של יותר משנה, זאת בשל מציאות שמחייבת יצירתיות ולקיחת סיכונים".

ניצב משנה בוזנה הוסיף: "מדובר בהישג משמעותי, שכן הסוכן הצליח להיכנס לליבת העשייה העבריינית. מי שידו בעולם הסמים ובוודאי אלו העוסקים בהפצתו, צריך לדעת כי נגיע אליו ונדאג שייתן על כך את הדין. גם אם הדבר ייקח זמן, לא נרפה ידינו מניקוי הרחובות מסמים ומחשודים שמפרים את ביטחון התושבים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully