וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסיים עם חלוקת התיקים: נתניהו מקווה להשביע ממשלה כבר מחר

13.5.2015 / 0:37

ראש הממשלה מקווה שהליך החקיקה לתיקון חוק יסוד: הממשלה יושלם היום בשעות הערב המוקדמות, וכך יוכל להתפנות לחלוקת התיקים בסיעתו - כדי שהממשלה תושבע כבר בחמישי. זאת כדי להימנע ממשא ומתן על התיקים בסמוך לתאריך היעד להצגת הממשלה

עריכה: שניר דבוש

(הנשיא לוואלה!News: הרחבת הממשלה מערערת את אמון הציבור)

מליאת הכנסת תתכנס הבוקר (רביעי) למרתון דיונים והצבעות לקראת אישורו הצפוי של התיקון לחוק יסוד: הממשלה, לפיו המגבלה על מספר השרים תחול בכנסת הבאה, מה שלמעשה יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק שאושר בכנסת שעברה.

במקביל, שואף נתניהו להשביע את הממשלה כבר מחר, וזאת כדי להימנע ממצב שבו הוא מנהל משא ומתן על התיקים מול חברי הליכוד ביום שני, שעות לפני הדד ליין להצגת הממשלה. גורמים שונים בליכוד אישרו כי אכן הכוונה היא להשביע את הממשלה מחר, אך הדגישו כי הדבר מותנה בכך שהליך החקיקה יושלם עד הערב, כדי לפנות לראש הממשלה זמן להיפגש עם חברי הסיעה ולבשר להם איזה תפקיד הוא מייעד להם בממשלתו הרביעית. אם ההצבעות על החוק יתארכו, יגדל הסיכוי שהשבעת הממשלה תידחה ליום שני.

עוד בוואלה חדשות:
צפו בסערה: שרון גל כינה חברי מרצ "פושעים" - והוצא מהמליאה
ריבלין לוואלה! NEWS: הגדלת הממשלה "מערערת את אמון הציבור"
ח"כ שמולי על הלילה הלבן במשכן: "קפה שחור ובדיחות במסדרונות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שרת ההגנה של גרמניה, ד"ר אורסולה פון דר ליין. מאי 2015. טלי מאייר
במקום "למדינת ישראל ולחוקיה" - "לשלדון אדלסון ולממונו". נתניהו, אתמול/טלי מאייר

המליאה תיפתח ב-9:00 לדיון על החוק בקריאה שנייה, כאשר חברי האופוזיציה ימשיכו לנמק את ההסתייגויות שהגישו נגד החוק. הדיון בנושא נפתח שלשום בשעות אחר הצהריים, ונפסק לקראת חצות. סיעות האופוזיציה הגישו מאות הסתייגויות שיעלו לדיון ולהצבעה. סיעת המחנה הציוני, לדוגמה, הגישה 99 הסתייגויות, רובן ככולן הן עקיצות אישיות כלפי ראש הממשלה. בין היתר מציעה הסיעה כי בסעיף 3 לחוק, במקום "אמון הכנסת" ייכתב: "גחמות בנימין נתניהו"; וכי בסעיף 14, במקום "למדינת ישראל ולחוקיה" ייכתב "לשלדון אדלסון ולממונו".

גם בסיעת יש עתיד החליטו לנצל את הדיון בקריאה שנייה כדי לנגח את נתניהו, והגישו מאה הסתייגויות שונות. בסיעתו של יאיר לפיד דורשים, למשל, לשנות את הסעיף המגדיר את מטרת החוק, כך שייכתב בו "מטרת חוק זה להעביר כספים, ג'ובים ותפקידים לקבוצות סקטוריאליות בישראל, תוך לקיחתם מהתקציבים החברתיים ובזיזת משלמי המיסים, כל זאת לשם ביצורו של ראש ממשלת ישראל בתפקידו ושמירה על כתובת מגוריו ברחוב בלפור בירושלים".

בשעה 11:00 צפוי להסתיים שלב ההסתייגויות על החוק, והכנסת תקיים דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה לציון 70 שנה לניצחון בעלות הברית על הנאצים. בתום הדיון יחלו ההצבעות על התיקון לחוק היסוד, והן צפויות להימשך עד שעות הערב המאוחרות.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully