וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר שתשלם המדינה כולה

12.5.2015 / 17:41

הדלפת בחינת הבגרות היא פשע הפוגע בכל "שרשרת המזון" של מערכת החינוך, החל בתחום הערכי וכלה בתחום המעשי של תפקיד תעודת הבגרות בדרך להשכלה הגבוהה. לא רק שתעודת הבגרות לא תהווה תחליף לפסיכומטרי, היא עלולה להפוך לתעודה שלא שווה את הנייר עליו כתובים הציונים

לימודי פסיכומטרי. ShutterStock
לימודי פסיכומטרי/ShutterStock

השבוע שוב הודלף, שאלון בחינת בגרות, הפעם באנגלית. נראה שהדלפת שאלונים הפכה למכת מערכת החינוך, עד כדי כך שטרם כל בחינה קשה שלא לתהות: יודלף או לא? לצערנו הרב, הרבה פעמים התשובה היא "כן".

קשה לדעת היכן הפירצה דרכה בחינה דולפת החוצה, וידו של מי במעל. אני מקווה שיש מי שחוקר ובודק וימצאו האשמים, שכן מדובר בפשע. לא פחות. כך או כך, מדובר בנושא בעל השלכות חמורות ביותר על כל מערכת החינוך וכזה המטיל צל כבד על המערכת הזו ועל אלה המנהלים אותה ואת המחיר הכבד משלמים מנהליה, מוריה ותלמידיה.

מדובר בפגיעה בכל "שרשרת המזון" של מערכת החינוך. החל בתחום הערכי וכלה בתחום המעשי של תפקיד תעודת הבגרות בדרך להשכלה הגבוהה. איננו יודעים, כאמור, היכן מקור או מקורות ההדלפה. אבל כעובדי הוראה המחנכים את תלמידינו לערכי מוסר, יושר והגינות, אירועים כאלה מותירים חינוך זה ברמת השיח של "להלכה" ומציבים סימן שאלה אחרי ה"למעשה"..

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדובר בפשע. לא פחות. בחינת הבגרות שהודלפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במישור המעשי, יש כאן פגיעה חמורה ביותר בערכה של תעודת הבגרות והעמדתה בעמדת נחיתות כאשר בוגר תיכון בא להירשם לאוניברסיטה. אין ספק שהאוניברסיטאות יטילו ספק ויציבו סימני שאלה וקשה יהיה להאשים אותם בכך. זאת ועוד, רבות דובר על ביטול הבחינה הפסיכומטרית והסתפקות בתעודת בגרות איכותית. על פניו, רעיון מצוין שיעלה את קרנה של תעודת הבגרות ובוודאי את קרנם של המורים העל יסודיים. אולם, במצב הנוכחי, לא רק שתעודת הבגרות לא תהווה תחליף לפסיכומטרי, היא עלולה להפוך לתעודה שלא שווה את הנייר עליו כתובים הציונים. במישרין ובעקיפין, תהיה בכך פגיעה חמורה במעמדם של המורים, במעמדו של ביה"ס העל יסודי והטלת ספק בכל החינוך והידע שהוא מקנה. ומי שישלם את המחיר היקר ביותר יהיו התלמידים.

אני מקווה ומייחל שתופעה פסולה זו של הדלפת שאלוני בחינות ופגיעה בטוהר הבחינות ייפסקו. שאם לא כן, את המחיר תשלם המדינה כולה, לא רק מערכת החינוך. בסופו של דבר, מדובר הרי בדור העתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully