וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגב תיבחן הממשלה היושבת בירושלים

12.5.2015 / 10:00

העיר אופקים ניצבת בפני הזדמנות היסטורית להגשמת חזונה. בשנים אלו ניתן לראות צמיחה של קבוצת הנהגה יוצאת דופן שמסורה לאינטרס הציבורי לקידום הנגב. ההצלחות מובטחות בתמיכה ושילוב ידיים מצד השלטון המרכזי והשלטון המקומי, רק כך נוכל להזיז את הלוחות הטקטוניים בנגב

מאות ילדי הגנים בעיר אופקים הגיעו לאולם הספורט החדש בעיר לחגוג ולציין את יום הולדתה ה67 למדינת ישראל ושישים לעיר אופקים. אפריל 2015. דוברות עיריית אופקים,
ילדי אופקים/דוברות עיריית אופקים

השנים האחרונות הינן שנות פריחה מסתמנת לנגב כולו, שורת ההחלטות האסטרטגיות שנתקבלו ביחס לנגב על ידי ממשלות נתניהו האחרונות, פתחו בפנינו חלון הזדמנויות מרגש וחסר תקדים. החיבור בין שורת פרויקטים ותכניות כדוגמת: מעבר יחידות צה"ל דרומה, פרויקטים תחבורתיים בדמות רכבת וכביש מהיר מנגישים ומחברים את הנגב למרכז הארץ ולשאר חלקי הארץ, השקת עמק הסייבר בבאר שבע, פיתוח אלפי יחידות דיור יחד עם מנהיגות דרומית טעונה במוטיבציה לחולל שינוי דרמטי בחבל ארץ זה, סולל את פסי הרכבת לקטר הנגב השועט.

העיר אופקים, כמו הנגב, חווה ''רנסנס'' פרטי משלה, תחנת הרכבת הצפויה להיפתח בסוף השנה הנוכחית, תמצב את העיר כפרבר של מרכז הארץ במרחק של שעה ו-10 דקות נסיעה בלבד וחלק משמעותי ממטרופולין באר שבע, בניית ותכנון ''אופקים החדשה'' - אלפי יחידות דיור בחלוקה לשכונות מגורים מודרניות ואיכותיות, מוסדות ציבור, פארקים, מרכזי בילוי ופנאי, קאנטרי קלאב, מרכז צעירים ואולם קולנוע חדיש.

שכונות מגורים כדוגמת: שכונת רמת שקד בת כ- 1,800 יחידות דיור שמאוכלסות באופן מלא. רמת שקד היא שכונת מגורים חדשה וגדולה התוחמת את העיר מדרומה וממערבה.

שכונת הפארק - שכונה הנושקת לנחל אופקים, לחורש טבעי בן 2500 דונמים ומוקפת בטיילת נוף מרהיבה יבנו כ- 1,400 יחידות דיור, ברובן צמודות קרקע. בשכונת הפארק תינתן אפשרות לרכוש מגרשים בגודל דונם למעוניינים בבניית צימרים בצמוד לבתיהם כאשר בפעם הראשונה עיריית אופקים תבצע את עבודות הפיתוח בשכונה באמצעות החברה הכלכלית של העיר, הנותנת אפשרות להקפדה על סטנדרטים גבוהים ביותר.

שכונת חורשת נוח - שכונת מגורים רבגונית שתבנה סמוך לתחנת הרכבת ותכלול כ- 1,100 יחידות דיור, משרדים ומתחמי מסחר. שמה של השכונה נגזר ממתיישביה העתידיים, פרויקט לאומי מן המעלה הראשונה בעיר אופקים: יוזמת ההתיישבות החלוצית בדרום 'יוזמת נוח' - קהילת צעירים תל אביביים השואפים לשלב חיי קהילה איכותיים, דיור בר השגה והתיישבות בעיר אופקים. הצעירים הללו ישלבו חיי קהילה באופקים מבלי לוותר על מקומות עבודתם במרכז הארץ, דמיינו את יומם האיכותי שיתחיל ב-7:00 בעלייה לרכבת והגעה נינוחה לעבודתם בגוש דן ב- 8:10 זאת לאחר שילדיהם כבר יהיו במוסדות החינוך ביום לימודים ארוך המותאם לצרכי הוריהם. כבר כיום ממתינים כ- 500 צעירים וצעירות הממתינים להעתיק חייהם לאופקים.


לצד פיתוח שכונות מגורים אלו, אנו בעיצומה של יישום תכנית האב החינוכית עירונית אשר נכתבה בהובלתו של מנכ"ל משרד החינוך המיתולוגי בעבר ד"ר שמשון שושני תכנית מחוללת שינוי - "מהבוקר עד האופק" מהשעה 7:00 בבוקר עד 19:00 בערב אשר משמעותה היא להפוך בית הספר למרכז ועיקר יומם של ילדי ונערי העיר על ידי הענקת יום חינוך המסתיים בשעות הערב ומעניק לתלמיד את כל צרכיו החינוכיים הפורמאליים והבלתי פורמאליים- יום חינוך שכזה מותאם לאורח החיים המודרני והתובעני של ההורים בימינו.

כל זאת מתכנס תחת חזוני לעיר, השואף להפוך את אופקים למרכז איכות חיים ושער לנגב, שתהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה צעירה וחזקה דרך הצעת מגוון דיור בר- השגה וחוויית מגורים איכותית וזמינה ,העיר אופקים בשנתה ה- 60 ניצבת בפני הזדמנות היסטורית וממשית מאי-פעם להגשמת חזונה ושאיפותיה.

דוד בן גוריון. GettyImages
ליצור תמהיל מאוזן שימשיך במדיניות "הבנ-גוריונית"/GettyImages

אך כפי הידוע, לצד ובמקביל לכל התפתחות קיימות תמיד החלטות ותכניות אשר בכוחן להצר או אפילו לעצור את גלגלי התפתחות זו. תחילה, אבהיר ואומר כי המלחמה המתוכננת במחירי הדיור תהיה מהמוצדקות שנדע, אך יחד עם זאת, שורת ההחלטות בנושא מצוקת הדיור אותן מתכננת הממשלה הנכנסת ליישם בהובלת ידידי שר האוצר משה כחלון הינן בעלות פוטנציאל פגיעה באטרקטיביות ההתיישבות בנגב בכלל ובאופקים בפרט. הוזלה דרסטית של מחירי הקרקעות ליזמים ויישום תקיף של תכנית ''מחיר למשתכן'' תביא כמצופה להוזלת מחירי הדיור באופן משמעותי בעיקר במרכז הארץ- אך תגביר משמעותית את 'ההתנחלות' בין גדרה לחדרה.

מחירי הקרקעות בדרום ממילא זולים יותר מאלו שבמרכז הארץ וללא מתן מענה הולם, תכניות אלו יעמיקו את הפער הקיים ורב השנים. על כן, יש לשקול תכנית מקיפה יותר אשר תטפל ותשלב בין שתי מטרות העל של מדינת ישראל: דיור בר השגה ופיתוח הנגב על ידי פיזור האוכלוסין, אסור שפתרון של האחת יביא להחמצה היסטורית של האחרת. ניתן יהיה למצוא דרך המאזנת בהשגת שני היעדים, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לשקול בכובד ראש את ההחלטות האסטרטגיות העומדות להתקבל בממשלה.

על מקבלי ההחלטות לתת את הדעת על חבלי הנגב והגליל וליצור תמהיל מאוזן שימשיך במדיניות "הבנ-גוריונית" של ממשלות נתניהו האחרונות.

כמובן שאני ושאר ראשי הרשויות בדרום לא קופאים על שמרינו וכל העת אנו מבצעים מהלכים יזומים בכדי לחזק את ההתיישבות בערינו. בשני ליוני יתקיים כנס מחזורים חסר תקדים בהיקפו של בוגרי מערכת החינוך בעיר אופקים לדורותיה, דרכו נשתדל לספק לבני העיר לשעבר את מירב הסיבות לשקול חזרה להתגורר בעיר הולדתם אופקים.

בשנים אלו ניתן לראות צמיחה של קבוצת הנהגה יוצאת דופן, מקומית, חרוצה, ומסורה לאינטרס הציבורי לקידום הנגב לחבל ארץ שוקק ומלא הזדמנויות של תעסוקה וחברה מתקדמת. ההצלחות מובטחות בתמיכה ושילוב ידיים מצד השלטון המרכזי והשלטון המקומי, רק כך נוכל להזיז את הלוחות הטקטוניים בנגב.

אני קורא לממשלה החדשה להמשיך במדיניות החלוצית והציונית של השנים האחרונות ואסיים את דבריי בפראפראזה על אמירתו האלמותית של דוד בן גוריון: ''בנגב תיבחן הממשלה היושבת בירושלים''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully