וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי אלפי מהגרים במזרח אסיה שלכודים בלב ים

8,000 מהגרים בלתי-חוקיים מבנגלדש וממיאנמר ננטשו על ידי מבריחיהם בעקבות פשיטות שערכו כוחות הביטחון של תאילנד על מחנות מהגרים. 2,000 נוספים הגיעו לחופי מלזיה ואינדונזיה. "לא היה לנו מה לאכול"

מהגרים בלתי-חוקיים באי אצ'ה שבאינדונזיה אחרי שחולצו מלב ים, 11 במאי 2015. רויטרס
מהגרים בלתי-חוקיים שחולצו מלב ים במקלט באי אצ'ה, אינדונזיה/רויטרס

לפחות 8,000 מהגרים מבנגלדש וממיאנמר לכודים על ספינות בלב ים בסמוך לתאילנד – כך דיווחה היום (שני) הסוכנות הבינלאומית להגירה. הארגון מסר לרשת בי-בי-סי כי בעקבות פשיטות שערכו לאחרונה כוחות הביטחון של תאילנד על מחנות שבהם הוחזקו מהגרים בלתי-חוקיים גרמו למבריחים לחשוש מלהגיע למדינה. הארגון חושש לחייהם של אלפי המהגרים, שהועמסו על ספינות מבריחים רעועות.

רק ביומיים האחרונים הגיעו יותר מ-2,000 מהגרים למלזיה ולאינדונזיה אחרי שחולצו מלב ים או שחו לחוף. המהגרים הבנגלים ומהגרים מקרב מיעוט הרוהינגיאה, שנרדף במיאנמר, בדרך מגיעים למדינות האזור על ידי מבריחים. גורמים במלזיה אמרו היום כי יותר מאלף מהגרים הגיעו לאי לנגקוואי בדרך לא חוקית אחרי שככל הנראה ננטשו על ידי מבריחיהם שהיו אמורים להביאם לתאילנד. הרשויות באינדונזיה חילצו אמש יותר מ-600 מהגרים שהיו לכודים בסמוך לחופי האי אצ'ה והבוקר חולצו עוד 400 מהגרים נוספים.

"לא היה לנו שום דבר לאכול", סיפר ראשיד אחמד בן ה-43 ומקרב מיעוט הרוהינגיאה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, הוא עזב את מיאנמר יחד עם בנו כבר לפני שלושה חודשים.

רבים מבני המיעוט המוסלמי הנמלטים ממיאנמר מגיעים לעתים קרובות לתאילנד יחד עם סוכנים המבטיחים להם להגיע למלזיה. הם מוחזקים לעתים במחנות בג'ונגלים, בזמן שהסוכנים דורשים תשלום כופר עבור המשך המסע. בעקבות חשיפת קברי אחים במחנות נטושים בתאילנד בשבוע שעבר, נעצרו שלושה מאזרחי המדינה ואזרח מיאנמר בחשד לסחר בבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully