וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר נגד הרחבת הממשלה: "פוגע ביעילות המגזר הציבורי"

10.5.2015 / 13:00

הממשלה אישרה הבוקר את הרחבת הממשלה, והממונה על התקציבים באוצר הבהיר כי הדבר פוגע במגזר הציבורי. הוא לא התייחס להגדלת מספר השרים, אך אמר כי אין צורך ב-27 משרדי ממשלה: "במדינות יעילות יש 14 בלבד". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

קרדיט: צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

מליאת הממשלה אישרה היום (ראשון) את הגדלת מספר השרים, ובמשרד האוצר לא נלהבים מהמהלך. במכתב ששלח הבוקר הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא כותב: "עמדתנו היא כי כדי לייעל את פעילות הממשלת יש לצמצם את מספר משרדי הממשלה".

לוי לא הביע עמדה מפורשת על הגדלת מספר השרים, אך כתב כי "אם יחול שינוי במספר השרים וסגני השרים מעבר לאמור בחוק, העלות תעמוד על 2.8-3.9 מיליון שקלים לכל שר (11.2-15.6 מיליון שקלים לתקופת הכהונה של הממשלה), וכ-1.5 מיליון שקלים לכל סגן שר (שישה מיליון שקלים לתקופת הכהונה של הממשלה).

ישיבת ממשלה, ינואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
בישראל 27 משרדי ממשלה, לעומת 14 במדינות בעלות מגזר ציבורי יעיל/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בכל הנוגע למספר משרדי הממשלה, כתב לוי למנדלבליט כי "בעבודת מטה שנעשתה במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר עולה כי נושא משמעותי יותר ממספר השרים, הינו ריבוי מספר משרדי הממשלה הקיים בישראל". לדברי הממונה על התקציבים באוצר, "מספר המשרדים בישראל עומד על כ-27 לעומת 14 משרדים בלבד במדינות בעלות מגזר ציבורי יעיל ב-OECD". עוד כותב לוי, כי "אחד הגורמים לכך שריבוי משרדים פוגע ביעילות המגזר הציבורי הוא העובדה כי במשרד טיפוסי, כ-35-40% מכוח האדם של המשרד משמש מטה וכלליות, אשר אינו מוביל בהכרח להגדלת היקף השירותים הניתן לאזרח". לוי ציין גם כי "ריבוי משרדי ממשלה מוביל להגברת הפעילות הרגולטיבית ובכך, במקרים מסויימים, לפגיעה בפעילות המשקית".

בנוסף לסוגיית מספר משרדי הממשלה, קובעים ההסכמים הקואליציוניים שחתמה סיעות הליכוד עם סיעות הקואליציה האחרות, כי "במסגרת הניסיון להגברת המשילות, תיבחן הצעה להגדלת משרות אמון במשרדי הממשלה לשם טיוב עבודתם של משרדי הממשלה. במסגרת הצעה זו יוגדרו כמשרות אמון, גם משרות כגון: משנים למנכ"לים ומקביליהם וסמנכ"לים ומקביליהם". בהסכמים נכתב מפורשות כי סיעות הקואליציה יתמכו בהצעת חוק שכזו, במידה ויצליחו להגיע להסכמה על הנוסח שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully