וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני שקלים להגדלת מספר השרים: "התקציב לא רלוונטי"

ממשלת נתניהו הרביעית התכנסה לראשונה, בהרכב מצומצם שכולל שרים שכיהנו בממשלה הקודמת. בפתח הישיבה אושרה ההצעה להגדלת מספר השרים וסגני השרים, והשבת המושג "שר בלי תיק". במשרד ראש הממשלה סברו כי הסכום הגבוה שיופנה למהלך והשפעתו על המשק - אינם רלוונטיים

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

(יש קואליציה: הבית היהודי הצטרפה לממשלה)

ממשלתו הרביעית של בנימין נתניהו התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבת עבודה ראשונה, בתום פגרה ממושכת בישיבות הממשלה הסדירות בשל מערכת הבחירות ותהליך הרכבת הקואליציה. כיוון שרוב שרי הממשלה המיועדת טרם הושבעו לתפקידיהם, וחלקם עדיין לא יודעים לאיזה תפקיד ימונו, אם בכלל, הישיבה נערכה בפורום מצומצם יחסית שכלל שרים שהשתייכו לממשלה הקודמת ונשארו בתפקידיהם.

בישיבה אישרה הממשלה את הסעיף המרכזי בסדר היום להרחבת מספר השרים וסגני השרים, כמו גם החזרת המושג "שר בלי תיק", שבוטל בממשלה הקודמת. לפי התיקון שאושר, תידחה הגבלת מספר שרי הממשלה לכנסת הבאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה , מרץ2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

למרות שההצעה עברה ללא קושי, מבחן משמעותי יותר צפוי לה מחר בכנסת, כאשר הקואליציה המצומקת, המונה 61 ח"כים בלבד, תזדקק לכול קולות חבריה כדי להעביר את הסעיף השנוי במחלוקת, אל מול התנגדות של סיעות האופוזיציה. המאבק בנושא עשוי אף להגיע לפתחו של בג"ץ.

בפתח הישיבה סקר נתניהו את פעולות הממשלה היוצאת. "אני מתייחס לתפקיד הובלת המדינה כקבלת פיקדון יקר. האחריות שלי כראש ממשלה ושלנו כממשלה היא להחזיר אותה לציבור בטוחה יותר, משגשגת יותר ומפותחת יותר", אמר נתניהו. "כשאני מסכם את הפעילות של הממשלה אני יכול לומר בהחלט שלמרות הקשיים, שהיו בכל הגזרות, קידמנו את מדינת ישראל בשלושת התחומים האלה. האזור לא פסק לגעוש ולסעור.

"למרות הניסיונות הרבים לאתגר אותנו בגבולות שמסביבנו הדפנו את כל הניסיונות האלה, בלי יוצא מהכלל", הוסיף. "מהחיזבאללה בדרום לבנון, דרך הניסיונות של איראן לפתח נגדנו חזית חדשה, הניסיונות הבלתי פוסקים להחדיר נשק מסוריה ללבנון ועד מאמצי חמאס לבצע נגדנו פגיעה אסטרטגית - הנחתנו על חמאס ב'צוק איתן' את המכה הקשה ביותר שהוא ספג מאז הקמתו. אנחנו ערוכים לכל התפתחות שתהיה בחזית הזו".

"תקציב? לא רלוונטי"

בדברי ההסבר של משרד ראש הממשלה להצעה להגדלת מספר השרים ולהשבת השרים ללא תיק, נכתב תחת הסעיפים "תקציב" ו-"נתונים כלכליים והשפעה על המשק" - "לא רלוונטי". זאת, למרות שלמהלך צפויות להיות עלויות בגובה מיליוני שקלים, כיוון שכל שר וסגן שר - לרבות שרים לא תיק - מקבל מהמדינה לשכה, נהג, צוות משרדי ועוד. להצעה צורפה חוות דעת של היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, המסבירה מדוע אין מניעה משפטית להרחבת הממשלה, למרות החוק להגבלת מספר השרים שעבר בממשלה הקודמת.

נתניהו מקווה להגיע לישיבת הממשלה הבאה, בעוד כשבוע, כאשר הסאגה הזו מאחוריו וממשלתו מאוישת. אלא שבמקביל למאבק על הגדלת הממשלה, הוא טרוד גם במינוי השרים מטעם הליכוד. נתניהו כבר הודיע שהוא מתכוון לעת עתה לשמור בידיו את תיק החוץ - כנראה מתוך כוונה להציע אותו בעתיד ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג - ולכן לבכירי הליכוד נותרו תיקים "יוקרתיים" פחות להיאבק עליהם, מה שיוצר תחושה של מירמור בקרב השרים שקיוו לשדרוג.

(עדכון ראשון: 9:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully