וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד חרדי שרף דגל ישראל בחגיגות ל"ג בעומר של חרדים קיצונים

8.5.2015 / 13:15

באירוע שהתקיים בשכונת מאה שערים בירושלים השתתפו מאות ילדים ואחד מהם עמד על הבמה והצית את הדגל לקול תשואות הקהל. "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים". צפו

צילום: יוטיוב עריכה: מתן חדד

עבור החרדים הקיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים, חגיגת ל"ג בעומר המסורתית, הייתה גם הזדמנות לשרוף את דגל ישראל. באירוע שבו השתתפו מאות ילדים, עמד אחד מהם על הבמה ושרף את הדגל לקול תשואות שאר הילדים והמבוגרים שארגנו את האירוע. במהלך הטקס שרו: "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים", כשכוונתם ל"שלטון המדינה הציונית", כלשונם.

במאה שערים נוהגים מדי שנה לשרוף את הדגל במדורות המתקיימות בל"ג בעומר. בדפי הסבר שחולקו לילדים, צוטט פסק הלכה מאחד מהאדמו"רים של חסידות סאטמר האנטי-ציונית ולפיו: "בית שיש בו זכר מדגל הכפירה - אסור להיכנס בו". נוסף לכך, הילדים קיבלו גם דף שבו הוראות כיצד לנהוג עם הדגל, "הדגל הציוני דינו בשריפה", נכתב. בהמשך אף הוסיפו: "סמל המדינה ודאי דינו בשריפה".

עם זאת, לא רק בשכונת מאה שערים חגגו בצורה הזו, אלא גם מעבר לים - בקריית יואל שבמונרו בניו-יורק, שרפו חסידים המשתייכים לפלג אנטי ציוני את דגל ישראל במהלך המדורה שהדליקו שם השנה.

עוד בווואלה! NEWS
רות דוד התעלפה בכניסה לבית המשפט; מח"ש: זה מבוים
נתניהו ינסה להדוף לחצים באמצעות "קידום שלום אזורי"

ילד שרף דגל ישראל בחגיגות ל"ג בעומר במאה שערים. צילום מסך
"הדגל הציוני דינו בשריפה". האירוע במאה שערים/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully