וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שגרירי נורווגיה והפיליפינים נהרגו בהתרסקות מסוק

8.5.2015 / 14:22

בתאונה שאירעה בצפון המדינה נהרגו גם נשותיהם של שגרירי מלזיה ואינדונזיה וכן שני הטייסים. טליבאן קיבל אחריות וטען כי ניסה להפיל את המסוק שבו היה ראש הממשלה, אך הצבא מסר כי התאונה נגרמה מתקלה טכנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבא טוען כי ההתרסקות נגרמה בשל כשל טכני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגרירי נורווגיה והפיליפינים בפקיסטן נהרגו הבוקר (שישי) בהתרסקות מסוק של הצבא המקומי בצפון המדינה. בתאונה נהרגו גם שני הטייסים וכן נשותיהם של שגרירי מלזיה ואינדונזיה. המסוק היה בדרך לחניכת שני פרויקטים במחוז ההרי גילג'יט כשהתרסק לתוך בית ספר באזור ועלה באש.

ארגון טליבאן קיבל אחריות להפלת המסוק וטען כי ניסה לפגוע במסוק שבו היה ראש הממשלה נוואז שריף. עם זאת, הארגון לא פעיל באזור זה במדינה והוא נוטה לקבל אחריות על פעולות שאין לו קשר אליהם. צבא פקיסטן מסר כי מחקירה ראשונית עולה כי סיבת התאונה היא תקלה טכנית במסוק.

שריף היה במסוק נפרד בזמן התאונה, ולאחריה שב למשרדו בבירה איסלאמאבד. "ראש הממשלה מביע צער ויגון עמוק בעקבות התאונה", נמסר מלשכתו. בחשבון טוויטר של דובר הצבא נמסר כי פרט להרוגים, בתאונה נפצעו גם שגרירי פולין והולנד.

המסוק שהתרסק היה אחד משלושה שנשא משלחות של נציגים זרים, שהיו בדרכם לסיור של שלושה ימים באזור. לפי רשימה שהגיעה לידי סוכנות הידיעות הצרפתית, על המסוק היו אמורים לטוס גם שגרירי לבנון, רומניה ודרום אפריקה, אולם לא ידוע מה מצבם ואם הם עלו בסופו של דבר על מסוק זה.

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully