וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב החלה לאמן מורדים סורים למלחמה בדאעש

8.5.2015 / 0:25

שר ההגנה קרטר הכריז על פתיחת תכנית האימונים, הנערכת בירדן. כ-90 לוחמים ראשונים כבר הוכשרו אחרי תהליך סינון קפדני. מבקרי התכנית טוענים כי התכנית מצומצמת מדי, ומגיעה באיחור רב

מורד סורי בחילופי אש עם דאעש בעיר מארע, מצפון לחאלב – 24 במרץ 2015. רויטרס
מורד סורי בחילופי אש עם אנשי דאעש מצפון לחאלב, בחודש מרץ/רויטרס

הפנטגון הודיע אמש (חמישי) כי ארצות הברית החלה לאמן קבוצה של מורדים בסוריה, וזאת במסגרת המאבק עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שר ההגנה אשטון קרטר אמר כי עד כה אומנה פלוגה אחת, הכוללת כ-90 לוחמים. לדבריו, בקרוב יחל אימונה של קבוצה נוספת.

במסיבת עיתונים בפנגטון, אמר שר ההגנה כי ללוחמים יסופק "נשק קל", שכן "יש גבול למה שניתן לתת להם". לדבריו, האימונים נערכים ב"מיקום מאובטח". ממשלת ירדן אישרה מוקדם יותר כי האימונים נערכים בשטחה, וכי הם החלו לפני כמה ימים.

ארה"ב שואפת לאמן ולחמש כוח שימנה לבסוף 15 אלף לוחמים, בין השאר גם בשטח טורקיה. כ-4,000 לוחמים סורים התנדבו לאימונים, וכ-400 עברו את הליך הסינון, שארך חודשים ארוכים ונועד לוודא שאינם בקרבם איסלאמיסטיים קיצוניים. בעתיד צפויים האימונים להיערך גם בטורקיה ובערב הסעודית.

אשטון קרטר, המועמד לתפקיד שר ההגנה של ארצות הברית, במהלך שימוע לאישור מועמדתו בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט, 04 בפברואר 2015. רויטרס
שר ההגנה, אשטון קרטר/רויטרס

מבקריו של הנשיא אובמה, ובראשם מנהיגי האופוזיציה הסורית, טוענים כי התכנית מצומצמת בהיקפה - והחלה באיחור רב. מלחמת האזרחים בסוריה נמצאת בשנתה הרביעית, וגבתה את חייהם של יותר מ-220 אלף בני אדם.

בממשל אובמה אומרים כי הלוחמים שיאומנו בידי ארה"ב אמורים להילחם רק בדאעש, ומדגישים כי ארה"ב אינה נמצאת במלחמה עם סוריה. עם זאת, ייתכן שהלוחמים הללו יגיעו, לבסוף, לעימות עם הצבא הנאמן לבשאר אסד.

נשיא סוריה, בשאר אסד, הופיע שלשום בציבור באופן נדיר, והתייחס למפלות האחרונות שספג משטרו במאבק עם ארגוני המורדים. הוא אמר לתומכיו כי "הפסדים בקרב הם חלק מהמלחמה".

בחודש שעבר כבשו מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה ומארגוני מורדים נוספים את העיר ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב ובכך התקרבו אל מחוז לטקיה, לב לבו של המשטר העלוואי. בנאום ששודר בטלוויזיה הוא הבטיח לשלוח תגבורת שתסייע לכוחות המשטר הנצורים בבית חולים שבפאתי העיר.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully