וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: החו'תים על סף כיבוש עדן, קרי קורא לעצור את הלחימה

6.5.2015 / 20:21

המורדים השיעים חדרו לאחד ממעוזיו האחרונים של הנשיא בעיר הנמל הדרומית. יותר ממאה נהרגו בקרבות ברחבי המדינה, רובם אזרחים. שר החוץ האמריקני: "על כל הצדדים להימנע מפגיעה באזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המורדים החות'ים התקדמו הערב (רביעי) בעיר הנמל עדן ונכנסו לרובע א-תאווהי, אחד ממעוזיו האחרונים של הנשיא הנמלט עבד רבו מנסור האדי. התקיפות של כוחות הקואליציה הסעודית נגד המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן נמשכות כל העת, אולם אחרי יותר מחודש של מערכה אווירית אינטנסיבית, העיר האסטרטגית עשויה ליפול לידי החות'ים ובעלי בריתם בצבא בקרוב.

התושבים דיווחו על קרבות עזים בין המורדים לבין תומכי הנשיא, שברח לערב הסעודית. ברובע נמצאים מוסדות שלטון רבים, בהם ארמון הנשיאות, משרדי ביטחון והנמל המרכזי בעיר. התושבים אמרו כי משמעות נפילת הרובע לידי החות'ים היא השתלטותם הסופית על עדן. לדברי עובדי הצלה ועדי ראיה, 40 בני אדם נהרגו כשניסו להימלט מעדן בסירה שהופצצה בידי החות'ים. מוקדם יותר דיווחו המורדים השיעים כי 40 אזרחים נהרגו בהפצצה לילית של הקואליציה הסעודית במחוזות בצפון המדינה, בעקבות מותם של שלושה סעודים בתקיפה קטלנית ראשונה של החות'ים מעבר לגבול.

עשן מיתמר ממצבור נשק שהופצץ בעיר עדן, תימן, 28 במרץ 2015. רויטרס
עשן מיתמר מהעיר עדן, בחודש מרץ/רויטרס

שר החוץ של תימן ריאד יאסין קרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את מתקפת המורדים על העיר. במסיבת עיתונאים בריאד, ששודרה בטלוויזיה, התעקש שר החוץ כי העיר טרם נכבשה סופית. הוא תיאר את החות'ים כ"רוצחי גברים וילדים" ואמר כי תושבי העיר זועקים לערב הסעודית לסיוע "בשם אחוות הדם והדת".

במקביל, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום כי וושינגטון מודאגת מהמצב ההומניטרי הקשה בתימן והבטיח להעביר סיוע של 68 מיליון דולרים למדינה. הוא אמר לכתבים בדג'יבוטי כי הוא ישוחח עם גורמים סעודיים על הפסקת הלחימה כדי לאפשר אספקת מזון, דלק ותרופות לאזרחים. "הפצרנו בכל הצדדים לציית לחוק הבינלאומי ולנקוט כל אמצעי זהירות כדי למנוע פגיעה באזרחים", אמר קרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully