וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את המקום הטוב ביותר להדליק מדורה

6.5.2015 / 19:06

ברחבי הארץ מציינים הערב את ל"ג בעומר. רשף אבי קורדובה, קצין מבצעים בתחנת כבאות והצלה חולון, מבקש מהציבור שלא להדליק מדורות ליד בניינים, מכלי גז, שדות קוצים ומכוניות. צפו בריאיון מאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק.

חגיגות ל"ג בעומר יצוינו היום (רביעי) בהדלקת מדורות ברחבי הארץ. רשף אבי קורדובה, קצין מבצעים בתחנת כבאות והצלה חולון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על היערכות שירותי הכבאות ליום הדליק. "אנחנו בהחלט בכוננות, אנחנו ערוכים עם צוותים מתוגברים מעבר למשמרת השגרה", אמר. בשעות הערב, לדבריו, יתחילו הכבאיות לסייר ברחבי גוש דן על מנת לבדוק אם הוקמו מדורות שלא לפי הגדרות הבטיחות של שירותי הכבאות. לטענתו, מדורות הגבוהות משלושה מטרים, ממוקמות ליד בניינים, מכלי גז, וכלי רכב - יאולצו להתפרק.

"לא צריך מדורה גדולה בשביל לחגוג", הדגיש רשף קורדובה. "צריך לבחור נכון את המיקום. אנחנו ליד בניינים באזור אורבני מאוד צפוף". הוא ציין כי חשוב להימנע מהדלקת מדורות ליד שדות קוצים ועצים. "המקומות הללו יכולים לגרום לכך בסופו של דבר שהמדורה תצא משליטה ותגרום לנו לאסון, אנחנו לא רוצים את זה. אנחנו רוצים לסיים את החג הזה באופן שמח".

ל"ג בעומר בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
לא יותר משלושה מטרים ולא ליד מכלי גז. ל"ג בעומר בירושלים, הערב/טלי מאייר

אחת השיטות לשמירה על בטיחות, היא החזקת צינור מים בקרבת המדורה וכיבויה בתום האירוע. "אנחנו ממש-ממש מבקשים, אפילו דורשים - סיימתם עם המדורה? כבו אותה. גם מבחינת איכות הסביבה, אנחנו לא רוצים שהעשן ימשיך ויפריע לאנשים ויזהם את האוויר. מצד שני, אנחנו גם לא רוצים אש גלויה שנשארת בעשרות אם לא מאות מדורות ללא השגחה. זה בסופו של דבר עלול להביא למצב מסוכן ואני יכול להביא לכם דוגמאות משנים עברו של כלי רכב שבאו לחנות בבוקר לאחר המדורות על גחלים רושפות שגרמו להדלקתם".

השבוע מזג האוויר הוא חם ויבש יותר. האם גם לזה צריך לתת את הדעת?

"נכון, במשך השבוע היה מזג אוויר יבש, זה אומר שהצמחייה מסביב לאזור שבו אנחנו מדליקים את המדורה הוא יבש וכל גיץ עשוי להדליקה. אנחנו מבקשים להתחשב בכל אלה. הבטיחות היא מעל הכול. נעשה הכול כדי שהחג הזה יעבור באופן בטוח", סיכם רשף קורדובה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כבאיות, מאי 2015. אבי כהן
כבאיות של שירותי כבאות והצלה חולון ובת ים, היום/אבי כהן

אמצעי נוסף לשמירה על בטיחות, היא נוכחות של מבוגר אחראי בכל מדורה של בני נוער וילדים, מסרו ממד"א. כמו כן, בארגון העלו את רמת הכוננות והצוותים מתוגברים בחובשים ופרמדיקים, אופנועים, אמבולנסים, זאת לצד ניידות טיפול נמרץ ומסוקים שעומדים בכוננות.

בתוך כך, מזג האוויר הערב צפוי להיות נאה ולהתאים לחגיגות. הטמפרטורות עלו מעט היום ובלילה צפוי להיות מעונן חלקית. מחר יהיה נאה ברחבי הארץ ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

ברמת הגולן הטמפרטורות יעמדו על 29 מעלות ביום ו-13 מעלות בלילה, בטבריה 32 מעלות ביום ו-17 מעלות בלילה, בחיפה 16-23, בבקעת הירדן 17-32, בתל אביב 16-23, בירושלים 14-26, בים המלח 21-32, בבאר שבע 14-29 מצפה רמון 14-26 ובאילת הטמפרטורות יעמדו של 22 מעלות ביום ו-20 מעלות בלילה.

מתפלל בזמן ההילולה השנתית בל"ג בעומר בהר מירון. AP
מתפללים בהילולה בהר מירון, לפני שנה/AP

הערב צפויה להתקיים הילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי (הרשב"י) במירון. כמדי שנה, צפויים לפקוד את המקום במהלך ימי ההילולה מאות אלפי מתפללים ועולים לרגל. את המקום יאבטחו אלפי שוטרים, פרמדיקים של מד"א ושל איחוד הצלה, וכוחות כיבוי אש יהיו פרוסים לאורך צירי התנועה ובמתחם הקבר.

מד"א העלה הבוקר בצפון את רמת הכוננות לדרגה ג', שהיא הגבוהה ביותר, והיא תימשך עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר. כמו כן, הארגון נערך עם מוקד שליטה מיוחד ושתי מרפאות ובהן רופאים, פרמדיקים וחובשים שאמורים לתת מענה מידי למאות אלפי החוגגים בשעת חירום. הצירים והכבישים המובילים למירון יתוגברו גם הם בחובשים ופרמדיקים, באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ.

(עדכון ראשון: 17:15)

כבאיות, מאי 2015. אבי כהן
ההורים מתבקשים להקפיד על נוכחותו של מבוגר אחראי בכל מדורה של בני נוער וילדים/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully