וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לא מחכה לפלורידה: החל בגיבוש ממשלה

11.11.2000 / 9:18

התוצאות הרשמיות מדווחות על פער של 960 קולות בין שני המועמדים לאחר ספירת 65 מתוך 67 מחוזות ההצבעה; במטהו של בוש הכריזו על ניצחון והאשימו את גור בדחייה שלא לצורך בהכרעת הבחירות; גור מצדו הגיש לבית המשפט תביעות להצבעה חוזרת במחוזות פלורידה

המועמד הרפובליקני ג'ורג' וו.בוש לא ממתין לתוצאות הרשמיות לבחירות בארה"ב, היום בערב (שעון ישראל) הודיע בוש כי הוא החל בסבב פגישות ובמטהו כבר הכריזו כי הוא המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב.

סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה אמש כי הסתיימה הספירה מחדש של קולות הבוחרים במדינת פלורידה, וכי הפער בין המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש, למועמד הדמוקרטי, אל גור, עומד על 327 קולות בלבד לטובת בוש. אולם על פי דיווחי ועדת הבחירות הרשמית מוביל כעת בוש ב-960, לאחר ספירת חוזרת ב-65 מתוך 67 מחוזות הבחירה.

עדיין ממתינים לספירה של עוד 2 מחוזות בחירה, ביניהם מחוז פאלם ביץ', שבו רוב יהודי. תוצאות אלו יגיעו רק בימים הקרובים, ועל פי החוק הן יכולות להגיע תוך שבעה ימים. התוצאות בשלב זה אינן סופית. עדיין נותר לחכות לקולות החיילים, הימאים ותושבי החוץ - כמה עשרות אלפים. התוצאות הסופיות יפורסמו באופן רשמי ב-17 בנובמבר. היום תתבצע בעיר ספירת מדגמית של כ-4,000 מהקולות שבמחלוקת. אחר צפויה ספירה ידנית של כל הקולות במחוז. שופט בפלורידה הוציא צו האוסר על פרסום התוצאות עד לשינוע המשפטי הראשון שיהיה ביום שלישי.



גור, הבטיח את נצחונו על המועמד בוש, במדינת אורגון. גור זכה בשבעת האלקטורים של אורגון, ובמקביל נמשכת ספירת הקולות בפלורידה והציפייה לקולות החיילים ותושבי החוץ. ואילו בוש, מוביל בניו מקסיקו על גור. כך מסרו גורמים רשמיים. בספירה חוזרת שנערכה במדינה זו התברר כי בוש קיבל, עד כה, 17 קולות יותר מגור. עם זאת, הספירה טרם הסתיימה וייתכן כי יחולו שינויים בתוצאות הסופיות.

בנוסף, מחכים כעת להכרעת בית המשפט העליון של ארצות הברית בעתירה שהגישו שמונה מתושבי מחוז פאלם ביץ' בטענה כי קולותיהם נפסלו כתוצאה מבלבול בטופס ההצבעה. במחוז זה נפסלו 19,000 קולות בוחרים, רובם ככל הנראה דמוקרטים. מצביעים סיפרו כי בשל מבנה הטופס הם הצביעו בטעות למועמד מפלגת הרפורמה, פט ביוקנן. על פי דרישת הדמוקרטים תתקיים מחר ספירה חוזרת של קולות המחוז, שתבוצע באופן ידני.

גור עצמו הגיש לבית הממשפט בפלורידה תביעות להצבעה חוזרת. בעקבות תביעה זו מאשימים במטה בוש את הדמוקרטים בדחיה שלא לצורך בהכרעת הבחירות וקראו להם לבטל את התביעות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully