וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד במקדונלדס בגבעתיים לקה בשחפת; "אין חשש לציבור"

6.5.2015 / 13:12

החולה מאושפז בבית החולים ועובד בסניף של רשת המזון המהיר בקניון גבעתיים. לאחר בירור שנערך עמו על מנת להבין עם מי בא במגע, הוחלט שלא לסגור את הסניף מאחר שלא הגיע אליו כבר עשרה ימים

שלט של מסעדת מקדונלד'ס. AP
במשרד הבריאות הדגישו כי אין חשש לציבור שסעד בסניף/AP

מקרה של מחלת השחפת התגלה בחודש שעבר בסניף של רשת המזון המהיר מקדונלדס אצל אחד העובדים. העובד חש ברע ולאחר שאובחן כלוקה בשחפת בבית החולים איכילוב, הוא התאשפז ב-27 באפריל בבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב. לאחר האבחון, דווח המקרה למשרד הבריאות. לאחר ונערך בירור עם החולה על מנת להבין עם מי הוא בא במגע. בעקבות זאת, משרד הבריאות החליט שלא לסגור את הסניף מאחר שהעובד לא הגיע אליו כבר עשרה ימים. במשרד ביקשו להדגיש כי אין כל חשש לציבור שסעד בסניף וכי גורמים פועלים לאיתור האנשים שבאו במגע הדוק עם החולה.

שחפת היא מחלה זיהומית מדבקת, הנישאת באוויר באמצעות שיעול של החולה. למרות היותה אחת הסיבות הנפוצות למוות ברחבי העולם, בייחוד במדינות עולם שלישי, כיום היא מוגדרת מחלה שאינה קטלנית משום שקיים טיפול רפואי המאפשר להירפא ממנה. במשרד הבריאות הבהירו כי הדבקה בשחפת דורשת שהייה ממושכת בקרבת אדם חולה - לפחות שמונה שעות רצופות של שהות עם החולה בחלל סגור. לכן, אין סכנה להדבקה ממגע אקראי והמחלה לא מועברת באמצעות מזון. כמו כן, ציינו כי גם במידה שנוצר מגע הדוק עם החולה, לא בהכרח מתפתחת המחלה. רק 10%-5% מקרב הנדבקים יפתחו מחלה בעקבות ההדבקה לאורך כל חייהם.

"לשכת הבריאות תל אביב מטפלת בנושא ומבצעת חקירה אפידמיולוגית ובדיקות למגעים הדוקים", נמסר מהמשרד. "אין כל חשש לציבור שסעד בסניף. משרד הבריאות מאתר את המגעים ההדוקים הרלבנטיים אשר ייבדקו ויטופלו לפי הצורך".

מקדונלדס: "העובד לא היה במגע ישיר עם קהל"

ממקדונלדס נמסר בתגובה לכתבה: "אין כל חשש או סכנה ללקוחות שקנו ברשת. העובד - שהגיע אלינו דרך חברת כח האדם 'סמארט' המתמחה בטיפול בעובדים זרים - עבד במהלך חמישה חודשים אך לא היה במגע ישיר עם קהל. לפני יותר משבועיים, העובד פרש לחופשה, במהלכה נבדק באחת מקופות החולים, שם אותרו אצלו תסמיני שחפת. ביום שלישי האחרון דווח להנהלת הרשת על המקרה על ידי נציגת משרד הבריאות, שהנחתה את ההנהלה בהליכים הנהוגים במקרים אלה.

"הדבר הראשון שנעשה הוא איתור כל העובדים שהיו עמו במגע כלשהו במהלך שלושת החודשים האחרונים. ביום חמישי יעברו כל אותם העובדים בדיקות שעורך משרד הבריאות במקרים כאלה. אנו מבקשים להדגיש שמבדיקה שערכנו עם פרופ' גליה להב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, אין כל חשש או סכנה ללקוחות הרשת שקנו במקום, וסניף מקדונלדס בגבעתיים פתוח ובטוח כרגיל".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully