וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים לאופייה היהודי של המדינה

5.5.2015 / 11:18

ב"יהדות התורה" חרדים לאופי היהודי של המדינה ודואגים לעניין הפעילות המסחרית בשבת. אך במקביל, הם מסרסים את רפורמת הגיור, משנים את הרכב הועדה למינוי דיינים ועוד. זהו רק קצה המזלג. ההסכם של יהדות התורה והליכוד מעמיד את אופייה היהודי של המדינה בסכנה

ח"כ יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
ח"כ יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013/טלי מאייר

במפלגת "יהדות התורה" חרדים לאופייה היהודי של מדינת ישראל. כך לפחות נכתב באחד מהסעיפים הרבים שהוכנסו להסכם הקואליציוני בין המפלגה לבין הליכוד לקראת כינון הממשלה ה-34. הבעת החרדה, על פי הסעיף, נוגעת למתחולל בשבתות ומועדי ישראל – ביהדות התורה מביעים דאגתם מהפרצות המתרבות בפעילות המסחרית בימים אלו.

הגיע הזמן שמפלגה פוליטית תחשוש ואף תהא חרדה לאופייה היהודי של המדינה. כמה חבל שב"יהדות התורה" בחרו לצמצם את חרדתם לסעיף אחד קטן בתוך הסכם ענק שכולל כ-90 סעיפים מפורטים. וכמה חבל שהחרדה הזו מצטמצמת לעניין הפעילות המסחרית בשבת בלבד. אך מהסתכלות על שאר הסעיפים בהסכם אין כאן הפתעה; מסתבר שב"יהדות התורה" אופייה היהודי של המדינה נמדד אך ורק בהיקף הפעילות המסחרית בשבת.

למרבה האבסורד, אותה מפלגה שחרדה כל כך לאופי היהודי של המדינה, בסעיף אחר באותו הסכם, מבקשת לעקר ולסרס את רפורמת הגיור שהעביר ח"כ אלעזר שטרן בכנסת היוצאת. בסעיף הזה שכחו ב"יהדות התורה" לדבר על החרדה שלהם למאות אלפי יוצאי חבר העמים, שרבים מהם מבקשים להצטרף לעם היהודי בהליך של גיור ממלכתי ונתקלים בחומות הבצורות של הרבנות הראשית. כנראה שלשיטתם, אופן ההצטרפות לעם היהודי לא משיק לצביון היהודי של המדינה, ובכל מקרה אין לחשוש לו.

יהדות התורה בסבב התייעצויות עם הנשיא ראובן ריבלין. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
שכחו ב"יהדות התורה" לדבר על החרדה שלהם למאות אלפי יוצאי חבר העמים/נועם מושקוביץ

בסעיף אחר מבקשים ביהדות התורה לשנות את הרכב הועדה למינוי דיינים. אותה ועדה שלא הצליחה לבחור ולו דיין אחד לרפואה בכל תקופת הכנסת ה-19 בגלל עודף פוליטיזציה, צפויה בעקבות דרישת יהדות התורה לשנות פניה. כיצד ב"יהדות התורה" חשבו להתמודד עם הפלונטר בוועדה למינוי דיינים? להוסיף פוליטיקאים לוועדה, כך שהכוח הפוליטי של החרדים יובטח והספק יוסר אחת ולתמיד מעל זהותם של הדיינים שצפויים להיבחר במסגרת הועדה. כן, ב"יהדות התורה" דורשים שבוועדה יהיו חברים שלושה שרים ושלושה חברי כנסת, כאשר לפי המסתמן לפחות מחצית מהם יהיו חרדים. גם בסעיף זה שכחו משום מה ביהדות התורה להדגיש את חרדתם לאופייה היהודי של המדינה.

זהו רק קצה המזלג. אין ספק שאופייה היהודי של המדינה בסכנה. אך מי שצריך להיות חרד לכך הוא כל מי שמבין שההסכם של יהדות התורה והליכוד, באם יצא לפועל כלשונו וככתבו, הוא הקש שישבור את גב הגמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully