וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסתו של מנכה הצ'קים מבני ברק לא מרתיעה משקיעים חרדים

5.5.2015 / 0:59

בריחתו מישראל של יענקי דומב, שעסק בהלוואות בשוק האפור והותיר חובות של עשרות מיליונים, לא מנעה מעיתונים חרדים מלפרסם מודעות חדשות על "תשואה מובטחת". בנותיו נפרדו מבית הספר: מצטרפות לאבינו שקיבל "משרה רוחנית"

משרדו של יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ והותיר חובות, 2 במאי 2015. ישראל כהן, כיכר השבת
העסק לניכוי צ'קים של יעקב דומב/כיכר השבת, ישראל כהן

סיפורו של יענקי דומב, חרדי מבני ברק, שהפעיל עסק לניכיון צ'קים והלוואות בשוק האפור וקרס בשבוע שעבר תוך שהוא מותיר אחריו חובות של עשרות מיליוני שקלים, לא מהווה תמרור אזהרה למשקיעים במגזר החרדי - בעלוני הפרסום ובעיתונים החרדים כבר הופיעו אתמול (שני) שתי מודעות חדשות של "תשואה מובטחת".

במודעה שהתפרסמה ב"בעצמה", עלון חרדי שיוצא לאור בבני ברק ובירושלים נכתב: "זה לא חלום! 4-6% תשואה מובטחת. צלצל עכשיו והתחל להרוויח". אבי גרינצייג, עורך האתר "בחדרי חרדים" טוען כי סיפורים כמו של דומב יש כל הזמן. "המצב הוא שאם במשך תקופה אין סיפור שמתפוצץ על נוכל או עוקץ במגזר החרדי, זה כבר מפתיע". לדבריו, "בכל זמן מה צץ נוכל חדש שהפיל בפח עוד עשרות משפחות, בדרך כלל של אברכים שחסכו מפת לחמם".

הגורמים לכך, הוא הסביר, הם "הגישה החרדית של 'סמוך'. כלומר, אם המשקיע יושב לידי בשטיבל (בית כנסת קטן – י"א), אז כנראה שהוא בסדר או זה הלחץ לפעמים לסכומי כסף גדולים בזמן קצר, לרוב אצל מי שמגיע לשלב של נישואי ילדיו. יש כאן גם נטייה של המגזר, שמייחס חשיבות ואמינות לכל מילה שנאמרת בעיתון, ונוטה להאמין למודעות מפוקפקות של השקעות המתפרסמות מדי יום בעיתונות החרדית. אני מקווה שהאחרונים יחליטו סוף סוף להפיק לקחים ולבלום את הפרסומים המכשילים הללו".

משרדו של יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ והותיר חובות, 2 במאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"ייתכן שהוא מחכה שהרוחות יירגעו". משרדו של דומב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בתוך כך, סיפורו של דומב הפך לשיחת היום ברחוב החרדי - לא רק בשל העובדה כי הוא ממשפחה מוכרת במגזר החרדי (אביו הוא הדיין החרדי הרב דב דומב), אלא גם משום שכ-300 עד 400 משפחות נפגעו מכך שהוא קרס כלכלית. חלק מהמשפחות השקיעו כספים וקיבלו תמורתו הבטחה לתשואה גבוהה, חלק אחר הגיעו אליו כחלק משירותיו בעסק לניכיון צ'קים. על אף שדומב עצמו הודיע לאנשים בסביבתו כי נמלט לחו"ל וכתב להם: "גרמתי לרבים מכם צער גדול שאני לא יכול לתאר", גורמים המעורים בפרשה אומרים כי קשה להעריך את מיקומו המדויק. אחד מהם הוסיף כי "ייתכן והוא ירד למחתרת בישראל ומחכה שיירגעו הרוחות".

כך או כך, שלשום הגיעו בנותיו לבית הספר בשכונת קריית הרצוג בבני ברק. שם ערכו להן מסיבת פרידה, שבה סיפרו כי הן נוסעות לחו"ל במטרה להצטרף אל אביהן שקיבל שם "משרה רוחנית". גם במקרה זה, קשה להעריך אם הילדות טסו לחו"ל או שמא מדובר בחלק מתוכנית כיסוי שרוקם מי שכבר מכנים אותו ברחוב החרדי "עוקץ". במשטרה אמרו אתמול שוב כי עד כה טרם הוגשו תלונות, ובשל כך גם לא נפתחה חקירה. בעל חנות להחלפת כספים בבני ברק שמעורב בפרשה אמר: "רוב האנשים חוששים לגשת למשטרה כי הם עלולים להסתבך עם כל מיני שאלות על מקור הכספים ושאלות נוספות שהתשובות עליהן עלולות לשמש כראיה נגדם בצורה כזו או אחרת".

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully