וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים ניתצו את האנדרטה לזכר אילן חלימי בפריז

4.5.2015 / 12:15

לוחית הזיכרון נקבעה לזכרו של הצעיר היהודי, שנחטף ב-2006 ועונה למוות במשך שלושה שבועות. שר הפנים הצרפתי הודיע כי נפתחה חקירה. בשבוע האחרון דווח על שתי תקיפות על רקע אנטישמי בפריז

אילן חלימי צעיר יהודי שהוכה למוות. מאי 2014. AP
אילן חלימי/AP

אלמונים חיללו בסוף השבוע את האנדרטה שהוקמה בפריז לזכר אילן חלימי, הצעיר היהודי שנחטף ונרצח ב-2006. שר הפנים של צרפת, ברנאר קזנב, אמר כי נפתחה חקירה. טרם נלכדו חשודים בהשחתה.

חלימי קבור בהר הרצל. ביום שבת, התגלה כי לוח הזיכרון שהוצב לזכרו בבאניו, פרבר דרומי של פריז, נותץ. על פי דיווח בעיתון "לה פיגרו", הלוח הוסר והועבר לתיקון.

חלימי, בן 23 במותו, נחטף בידי כנופיית מהגרים מוסלמים בשם "הברברים". הוא פותה על ידי נערה והגיע לדירה בפרברי פריס, שם עבר עינויים במשך כשלושה שבועות, והחוטפים דרשו כופר של 50 אלף אירו ממשפחתו. כשאותר, חלימי היה כפות ועירום, ועל גופו נמצאו כוויות ופציעות סכין. בדרך לבית החולים מת מפצעיו.

פרשת הרצח עוררה סערה בצרפת כולה ובקהילה היהודית בפרט, לאחר שהמשטרה הכחישה שהפשע נעשה על רקע אנטישמי.

בסוף השבוע דיווחו כלי תקשורת בצרפת כי שני צעירים יהודים הותקפו ברובע ה-11 של פריז. על פי הדיווחים, קבוצה של כ-40 בני אדם ממוצא פלסטיני התנפלו על השניים, ופצעו אותם קל. בשבוע שעבר, התלונן בעל מרכול יהודי כי שלושה צעירים תקפו אותו באלימות ואיימו עליו בסכין בצפון פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully