וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן תושבי ישראל חשים הכי פחות בטוחים?

4.5.2015 / 8:00

סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק את תחושת הביטחון של אזרחי ישראל - והתוצאות מפתיעות בחלקן. עוד עולה כי כ-714 אלף תושבים נפגעו בשנה האחרונה מעבירות שונות. 98% מנפגעי הטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרה

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
714 אלף מבוגרים נפגעו במהלך 2014 מעבירות שונות/עומר מירון

תחושת הביטחון של תושבי מחוז ירושלים היא הנמוכה ביותר בארץ - כך עולה מסקר "ביטחון אישי" ראשון מסוגו, שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביוזמת המשרד לביטחון הפנים. על פי נתוני הסקר, רק 65% מתושבי הבירה חשים ביטחון באזור מגוריהם. לעומתם, 81% מתושבי אזור יהודה ושומרון חשים בטוחים באזורם, נתון המציב אותם בראש הרשימה, ואחריהם תושבי מחוז הצפון - 78%.

מנתוני הסקר עולה כי כ-714 אלף מבוגרים – 13.8% מתושבי המדינה - נפגעו במהלך שנת 2014 מהעבירות שנבדקו. כמו כן, 98% מנפגעי הטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרה. בסך הכול, כ-73% מהנשאלים ציינו כי הם מרגישים ביטחון ללכת לבדם באזור מגוריהם בשעות החשכה.

מלבד התחושה הסובייקטיבית של התושבים, נבדק היקף הפגיעה מעבירות מסוגים שונים של תושבי ישראל בני 20 ומעלה, והיפגעות של בני נוער וילדים במשק הבית. העבירה השכיחה ביותר שעליה דווח הייתה פגיעה מקוונת. 5.8% מקרב בני קבוצת גיל זו דיווחו כי נפגעו באמצעות רשת האינטרנט או הרשתות הסלולריות.

אילוסטרציות הטרדות מיניות. ShutterStock
98% מנפגעי הטרדה מיניות לא מדווחים/ShutterStock

מטרתו של הסקר היא לקבל תמונה מהימנה של ההיפגעות מפשיעה ומאפייניה, כמו גם קבלת מידע לגבי תחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה ואת הסיבות לשינויים בה. הסקר המלא ישמש את המשרד לביטחון הפנים ככלי עבודה לגיבוש מדיניות המבוססת מידע, ניתוח מגמות ומדידת תפוקות ותוצאות.

סקרים דומים צפויים להיערך בשנים הבאות, במטרה לאפשר מעקב אחר שינויים והצבעה על מגמות בפשיעה. נוסף לכך, ניתן יהיה לבחון שינויים אלה בהתייחס לאוכלוסיות שונות בישראל, לגיל הנפגעים ולמגדרם ולפיזור הגיאוגרפי שלהם.

סמנכ"ל בכיר לתכנון, תקצוב ובקרה במשרד לבטחון הפנים, דני קריבו, הסביר את פעולות המדינה בנושא. "תחום הביטחון האישי הוא מרכיב משמעותי באיכות החיים של אזרחי המדינה, ולכן השקיע המשרד לביטחון הפנים משאבים רבים בתחום ההתנהגות האנטי חברתית, מניעת אלימות ופשיעה, דרך מגוון של תכניות המופעלות בכל רחבי הארץ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully