וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: הנשיא המואשם ברצח עם זכה בכהונה נוספת

27.4.2015 / 22:00

עומר אל-בשיר, שנגדו עומדים אישומים בבית הדין בהאג בגין דיכוי המרד בדארפור, ניצח ללא תחרות בבחירות, כשגרף 94% מהקולות. האופוזיציה החרימה את הבחירות. ארה"ב: "התוצאות לא שיקפו את רצון העם"

נשיא סודאן עומר אל-בשיר בנאום אחרי ניצחונו בבחירות לנשיאות, 27 במרץ 2015. רויטרס
נשיא סודאן עומר אל-בשיר בנאום הניצחון, היום/רויטרס

נשיא סודאן עומר אל-בשיר נבחר לכהונה נוספת ברוב מוחץ של הקולות, במערכת בחירות שהוחרמה על ידי האופוזיציה במדינה. מתוצאות שפורסמו היום (שני) עולה כי אל-בשיר, שמכהן בתפקידו מ-1989, אז עלה לשלטון בהפיכה צבאית, זכה ב-94.05% מהקולות, אולם רק 46.4% מכלל הבוחרים הגיעו לקלפיות. כמו כן, "מפלגת הקונגרס הלאומי" של אל-בשיר בן ה-71, המואשם בביצוע רצח עם בחבל דארפור, זכתה ברוב מוחץ של המושבים, עם 323 נציגים מתוך 426 חברי הפרלמנט. במערב טוענים כי הבחירות לא היו חופשיות ותוצאותיהן לא משקפות רצון העם.

בנאום הניצחון שלו, הגן אל-בשיר על הבחירות: "העם הסודאני
נתן לעולם שיעור במוסר ושיעור בכבוד". הנשיא, שנאם מול תומכיו, הוסיף כי "אנחנו לא מקבלים את הפיקוח או ההוראות של גורמים אחרים. סודאן היא מדינה חופשית, ולא נקבל הוראות מאחרים". הוא הכריז בפני תומכיו כי רק הוא יוכל להגן על סודאן מהמשברים המתחוללים ברחבי מדינות ערב, שם, לטענתו, שאיפות המערב לכונן דמוקרטיה גברו על הצורך ביציבות.

האופוזיציה במדינה החרימה את הבחירות בעקבות הפשיטות שביצעו כוחות הביטחון של סודאן על כלי תקשורת, ארגונים אזרחיים וקבוצות המתנגדות לשלטון. האיחוד האירופי האשים את סודאן כי היא לא קיימה דיאלוג לאומי אמתי כדי להפיג את המתחים במדינה וכי האווירה לא הייתה מתאימה לקיום בחירות. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "הבחירות לא שיקפו את רצון העם הסודאני" לנוכח ההגבלות על הזכויות והחירויות הפוליטיות.

סודאן מתמודדת עם שני סכסוכים מזוינים בשטחיה - מאז 2003 מתחולל מרד במחוז דארפור, כשכוחות המשטר דיכאו בצורה אכזרית את ארגוני המורדים ובעקבות זאת עומדים נגד הנשיא אישומים בבית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג בגין רצח עם ופשעי מלחמה. התקוממות נוספת, הקשורה למרד בדארפור, מתרחשת מ-2011, אז התפלגה דרום סודאן והפכה למדינה עצמאית, במחוזות הנילוס הכחול ודרום קורדופאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully