וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי חזר בו: מוחמד יוכל להגיע להקרנת הסרט על חייו

30.4.2015 / 15:21

ביום שבת יוקרן סרט תיעודי על מוחמד בורקאן, תושב חברון, שעקב אחרי אורח חייו בעיר. עם זאת, המנהל האזרחי אסר עליו להיכנס לישראל בשל מעורבותו לכאורה בידויי אבנים. רק לאחר הגשת קדם עתירה חזר בו המנהל האזרחי ואפשר למוחמד להגיע לסנימטק

מתוך הסרט "מוחמד בורקאן", באדיבות ארגון בצלם

ביום שבת הקרוב יוקרן הסרט "מוחמד בורקאן", שמתעד את חייו של ילד פלסטיני בן 12 מחברון, בסינימטק בתל אביב. עם זאת, המנהל האזרחי הודיע לארגון "בצלם" כי המשטרה מונעת את כניסתו של בורקאן לישראל. רק בעקבות הגשת קדם עתירה על ידי "בצלם", באמצעות עו"ד גבי לסקי, חזר בו המנהל האזרחי והודיע כי בסופו של דבר יותר לבורקאן להיכנס לתל אביב בשבת.

הסרט מתעד את חייו של בורקאן, בן למשפחה בת 12 נפשות. הסצנות נעות בין ביתו הצפוף לרחוב, שם הוא מסתבך שוב ושוב בצרות. הסרט משלב חומרים רבים של צלמי "בצלם" בחברון, שתיעדו את אורח חייו. הסרט מנסה לשקף את מורכבות החיים במקום ובמציאות הקיימת בחברון.

מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי לפי החלטת בית משפט צבאי, בורקאן לא יכול להיכנס לישראל עד לשנת 2017. המידע על נסיבות האיסור שהוטל עליו נותרו חסויות, אולם ככל הנראה הדבר קשור למעורבותו לכאורה בזריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון, שבגינה בורקאן מעוכב לחקירה כמעט באופן יומיומי.

מוחמד בורקאן, ילד בן 12 מחברון, שסרט תיעודי עליו יוקרן בסינימטק בתל אביב ב-2 במאי 2015. הלן ינובסקי, בצלם, מערכת וואלה! NEWS
מוחמד בורקאן/מערכת וואלה! NEWS, הלן ינובסקי, בצלם

מ"בצלם" נמסר כי "בורקאן אמנם מככב בסרט, אבל החלטת הרשויות למנוע את כניסתו לישראל ממחישה שהסרט הגדול יותר הוא זה שאנחנו חיים בו. קשה לדמיין מה עבר בראשם של אלה שהחליטו שילד בגיל כזה הוא עבריין מסוכן כל כך שיש להגן על אזרחי ישראל מפניו, ואיך הם מצדיקים בינם לבין עצמם את האטימות הבירוקרטית הזו". עוד ציינו בארגון כי "מה שברור הוא שזה לא המחסום הראשון שמוחמד נתקל בו: כל חייו הם רצף של התמודדות עם מחסומי הצבא לצד מחסומי האלימות והעוני בשכונת מגוריו בעיר חברון, שהוא חוצה בראש מורם ובכבוד עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully