וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף לשליחת וואלה! NEWS: לא נדבר ישירות עם ישראל

יעל אבן אור, ניו יורק

30.4.2015 / 0:30

שר החוץ האיראני התארח בכנס של אוניברסיטת ניו יורק וענה על שאלות, בהן אלו של כתבת וואלה! NEWS. "איראן היא לא הבעיה שלכם", אמר. הכתבה המלאה - היום

עריכה: גדי וינסטוק צילום: אוניברסיטת ניו יורק

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף התארח אתמול (רביעי) בכנס באוניברסיטת ניו יורק שאורגן על ידי ארגון New America. זריף, שענה לשאלות שנמסרו מראש למארגנים, השיב גם לשאלות של כתבת וואלה! NEWS, אולם מבלי לדעת שהיא עיתונאית ישראלית.

כשנשאל זריף אם "יקיים שיחות ישירות עם ישראל ללא תנאים מקדימים", השיב שר החוץ של איראן: "לא, משום שיש לנו סיטואציה שבה אלו שמעורבים ישירות (הפלסטינים) נתונים להפרה מתמשכת של הזכות הכי בסיסית - הזכות למדינה. הם חייבים לפתור את הבעיות האלה". לדבריו, "זאת לא הארץ שלנו שנכבשת, זה לא האנשים שלנו שמפונים מבתיהם, זה לא האנשים שלנו שמפציצים אותם פעם בכל כמה שנים בעזה. הם חייבים לטפל בבעיות שלהם. הם לא צריכים לחפש שעירים לעזאזל או מסכי עשן".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בכנס של אוניברסיטת ניו יורק, 29 באפריל 2015. רויטרס
שר החוץ של איראן זריף בכנס בניו יורק, אתמול/רויטרס

כשנשאל אם איראן תהיה מוכנה לשיחות עם ישראל, במקרה שבעיות אלו ייפתרו, ענה: "למה שנצטרך לדבר עם ישראל? זאת לא הבעיה שלנו. זו בעיה שעמה מתמודדים הפלסטינים במשך 60 שנים". עוד אמר זריף כי "מבחינתו, ישראל היא מדינה תוקפנית, שמסרבת לוותר על שליטה, ומונעת מהמשבר הזה להיפתר במשך תקופה זאת".

שר החוץ האיראני הדגיש כי "אתם פונים לכתובת הלא נכונה". לדבריו, "איראן היא לא הבעיה שלכם. אנחנו לא עושים שום דבר. יש מדיניות שהמשיכה, חד משמעי, להזניח את הזכות של אומה שלמה למדינה. ברגע שהסוגיה הזאת תיפתר, איראן לא תתערב בשום צורה".

עוד אמר זריף כי הוא מייצג 120 מדינות מתוך המדינות החתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, שמשתתפות בימים אלו בכינוס שנערך בעיר. לדבריו, "ישראל היא למעשה האיום השני בחשיבותו עבור מדינות אלה", האיום הראשון לדברי זריף הוא הנשק הגרעיני בו מחזיקות שש המעצמות: סין, צרפת, רוסיה, בריטניה, גרמניה וארצות הברית. זריף הוסיף כי "מצחיק שנתניהו הפך להיות הגורו של כולם בנושא מניעת הפצת נשק גרעיני, כאשר הוא מחזיק ב-400 ראשי נפץ גרעיני שנרכשו בניגוד לסעיפי האמנה".

הכתבה המלאה תתפרסם היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully