וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה במתיחות ביחסי ספרד-מרוקו

23.9.2002 / 17:33

היום ביטלה מרוקו פגישה מתוכננת בין שר החוץ שלה לעמיתתו הספרדית; הרקע: טענות מרוקו כי מסוק של צבא ספרד נחת באי המריבה פרחיל; שאלת הריבונות על האי היתה אמורה לעלות בפגישה

שיא חדש של מתיחות ביחסים בין ספרד למרוקו: היום ביטלה מרוקו פגישה מתוכננת בין שר החוץ שלה, מוחמד בנאיסה, לעמיתתו הספרדית, אנה פאלאסיו. הפגישה, שהיתה אמורה להתקיים במדריד, נדחתה על רקע טענות מרוקו כי מסוק של צבא ספרד נחת באי בנטוש פרחיל, שעל ריבונותו קיימת מחלוקת בין המדינות. ממשלת ספרד הכחישה את הדברים. עם זאת, גורמים דיפלומטיים במדריד אמרו כי מסוק ספרדי אכן טס מעל האי, השוכן סמוך לחוף הצפון האפריקאי.

בבי.בי.סי דווח כי המחלוקת סביב האי גרמה למתיחות קשה בין המדינות, והנושא היה אמור לעלות על הפרק בפגישה שבוטלה. הסכסוך סביב האי – ששמו במרוקו ליילה - החל כשחיילים מרוקאים נחתו עליו בחודש יולי. האי מרוחק מאות מטרים בלבד מחופי מרוקו אולם שייך לספרד. הוא אינו מיושב מזה שנים רבות. מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, השתתף בתהליכי התיווך בין המדינות.

שר החוץ המרוקאי מסר בהודעה מיוחדת כי נחיתת המסוק הספרדי היא "צעד ספרדי שאינו מתקבל על הדעת, ופוגע שוב בריבונות הטריטוריאלית של מרוקו".

בין היתר היו אמורים שרי החוץ לדון בפגישה בחזרתם ההדדית של שגרירי המדינות. עם זאת, גם ביחס לנושאים שיידונו שררה מחלוקת. ספרד תיכננה לדון בבעית ההגירה מצפון אפריקה לאירופה. מרוקו, מצידה, היתה נחושה להעלות את שאלת הריבונות הספרדית על שטחים בצפון אפריקה. מספרד נמסר כי עניין זה אינו נתון לדיון מכל סוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully