וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים התעללו באתון: "הבדואים מקבלים חינוך של דאעש"

אחמד אבו סוויס

30.4.2015 / 8:23

לא אחת נתקלים הארגונים למען בעלי החיים במקרים של הזנחה או היעדר טיפול מתאים בחיות. המקרה הבא, שהתרחש בלקייה, אינו כזה. כאן מדובר בהתעללות מכוונת שגרמו ילדים. תמונות קשות לצפייה

מערכת וואלה!

עוד מקרה התעללות מזעזע בבעל חיים, הפעם באתון. לפני כשלושה שבועות הובאה אתון פצועה באורח קשה למרפאה החיות ברהט. ד"ר סולימאן אל-צאנע, וטרינר במרפאה, סיפר כי על סמך התרשמותו והדברים ששמע מבעלי האתון, קבוצת נערים מהיישוב לקייה שבדרום החדירה דלק לוואגינה של החיה במטרה לשרוף אותה חיה. "מה שאני מספר זו אמת והיא מזעזעת. אנחנו מדברים על ילדים בלקייה ולא ילדים בעיראק", אמר.

הווטרינר סיפר כי בעלי האתון ביקש להמיתה מיד. "אני התנגדתי", שחזר. "אמרתי לו שאני חייב לטפל בה עד למצב של חוסר ברירה ורק אז לשקול את המתתה. הצלחתי להציל אותה וזה עשה אותי שמח, עשה לי את השנה. מי שעשה את זה, יש לו חינוך של דאעש, אותו חינוך בדיוק. מי שהתעלל בחמור מחר יתעלל בילדים. הרי לפני כמה שנים ילדים מרהט שרפו ילד חי. את דאעש אנחנו רואים רק בשנים האחרונות בטלוויזיה, אבל במגזר הבדואי – יש לנו 'מקרי דאעש' כבר הרבה שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתון הפגועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'אנס אבו האני, מתנדבת ומטפלת בבעלי חיים ברהט, סיפרה כי חל שיפור במצב האתון, מרגע שהתחיל הטיפול הרפואי. "כשהביאו אותה, היא הייתה במצב קשה ובקושי הלכה, אבל עכשיו כשהיא רואה אותי, היא רצה לעברי בשמחה". היא מפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך המקומית. הסיבה לטענתה היא ש"החיות, בניגוד לילדים, לא יכולות לספר מי הרביץ להן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לרבים במגזר יש שנאה טבעית לבעלי חיים"

בעקבות המקרה, אל-צאנע וג'אניס פועלים בשבועות האחרונים למען הקמתה של עמותה להעלאת המודעות לרווחת בעלי חיים במגזר. "הרבה ילדים שאני נפגשת איתם אומרים לי שלחמור אין רגש והוא טיפש. אני מנסה להסביר להם את מהות הרגש אצל חמורים דרך מגע וליטוף של חיות אחרות", אמרה ג'אנס.

ד"ר סבינה הובר, וטרינרית מבאר שבע שנחשפה לכמה מקרי התעללות אחרים, נגד כלבים בעיקר, הוסיפה: "החינוך והתרבות במגזר הבדואי אינם מחנכים לחמלה כלפי בעלי חיים. לרבים במגזר יש סוג של שנאה טבעית כלפי בעלי חיים".

על פי נתוני הארגונים הפועלים לרווחת בעלי החיים בדרום, מדובר בתופעה של ממש. על כל התעללות אחת במגזר היהודי ישנם חמישה מקרים במגזר הערבי. יחידת פיצוח במחוז דרום, האחראית על חילוץ והצלה של בעלי חיים שנפלו קורבן להתעללות, עורכת כ-50 ביקורות יזומות במשקים ובאתרים שונים, מדי שבוע בממוצע. בתחילת השנה, במגזר היהודי דווקא, חילצו פקחיה 67 כלבים ממשק פרטי במושב ליד קריית גת. אותם כלבים הוחזקו בתנאים קשים בתוך כלובים מזוהמים ומצחינים, במרחב מחיי שלא אפשר להם קיום בסיסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully