וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבות הגאים: ניצול רגשות הציבור לקידום עוולות

29.4.2015 / 11:34

האמפתיה לתינוקות שניצלו מנפאל, מובנת ומוצדקת, אך נעשה כאן ניצול ציני של התקשורת, המאדירה ונותנת לגיטימציה לעוול המוסרי וההלכתי של זוגות זכרים המקבלים לידם ילד שנולד לאם פונדקאית. מנקודת מבטו של המוסר היהודי וההלכה, אין כיעור גדול מזה ואין מכשול גדול מזה

ישראלים נוחתים בשדה דב לאחר ששבו מנפאל 27 אפריל 2015. מד"א
ההורים והתינוקות שחזרו מנפאל/מד"א

כשהיו באים לשאול את הרב אלישיב, פוסק הדור, בנושאים הלכתיים הנוגעים להזרעה מלאכותית, השתלת שחלות או אם פונדקאית, הוא היה מגיב אינטואיטיבית בכאב - אלו שאלות של דור המבול. אז החליפו את נשותיהם ונזקקו גם למי שאינם בני מינם. הייתה ערבוביה של הזרע.

האמפתיה לתינוקות שניצלו מנפאל, מובנת ומוצדקת, אך נעשה כאן ניצול ציני של התקשורת, המאדירה ונותנת לגיטימציה לעוול המוסרי וההלכתי של זוגות זכרים המקבלים לידם ילד שנולד לאם פונדקאית. מנקודת מבטו של המוסר היהודי וההלכה, אין כיעור גדול מזה ואין מכשול גדול מזה.

ההורים הזכרים דיברו על התינוקות, שנולדו ברחמה של גויה נפאלית, כאילו הם בניהם. ואיזו אהבה ואהדה הרעיפה עליהם בתקשורת. הם הפכו הבנים של כולנו. בכל מקרה, לא ניתן להשלים עם מצב של ניצול רגשות הציבור לקידום עוולות.

השאלות ההלכתיות והמוסריות המתייחסות לאם פונדקאית, יכולות להיות מוכרעות אך ורק על ידי גדולי הדור, ולא על ידי רבנים ליברלים, או אפילו לא ליברלים, המחווים דעתם. גדולי הדור, ובראשם הרב אלישיב, אסרו את הפונדקאות גם לזוגות רגילים. האיסור נבע, בין השאר, מתוך הכיעור שבדבר ומתוך כך שיש בכלל ספק מי אמו של הילד – האם הפונדקאית או האם הביולוגית. יש גם צד חזק לפסוק שהאבא הנותן את הזרע אינו נחשב לאבי התינוק, וממילא נולד כאן תינוק גוי שאין לו אבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצול רגשות הציבור לקידום עוולות. תינוקות שניצלו בנפאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה מה קובע: האם רחמה של הגויה או המטען הגנטי של האב והאם. ישנה פרשנות קדמונית (התנא יונתן בן עוזיאל), לפיה לאה נשאה ברחמה את יוסף, ואילו רחל נשאה את דינה. לאה התפללה שהעוברים יוחלפו ברחמן, כדי שרחל תלד בן, שבט בישראל, ולא תהיה פחותה מהשפחות שילדו כבר שבטים. תפילתה של לאה הועילה, והיא ילדה את דינה ורחל את יוסף. מפרשנות זו מוכיחים שהאם הנושאת את העובר והיולדת אותו, היא האם האמיתית ולא זו שהעניקה את המטען הגנטי.

אך ישנן שיטות בהלכה לפיהן האם הפונדקאית משמשת רק כמעין אינקובטור, ולכן קובע המטען הגנטי. מתוקף ספקות אלה הכריע הרב אלישיב שאין הכרעה במקרים אלה, עד שיבוא המשיח, וממילא יש לנהוג בהם לחומרה בכל ההיבטים. לפי זה, התינוקות צריכים לעבור גיור. ולא פשוט לגייר כשהמגדלים אותו אינם שומרים מצוות. אך כאמור, הוא אסר לכתחילה את כל התהליך.

זה מדהים שבמדינה יהודית, שבה באה לידי ביטוי תחושת הערבות הנהדרת – ראשונים להציל ישראלים, גם מתוך סיכון חיים, מחויבות מוסרית הטבועה כל כך מתוקף הערכים היהודים, ובכך מקיימים עולם – ניתנת לגיטימציה לחוקים שמקורם בדור המבול, ובכך מחריבים עולם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully