וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה כשלה: אינדונזיה הוציאה להורג 7 זרים בכיתת יורים

29.4.2015 / 10:29

בנידונים למוות - מבריחי סמים מאוסטרליה, ברזיל וניגריה. התובע האינדונזי: "ההוצאות להורג היו מושלמות, ללא פספוסים". ראש ממשלת אוסטרליה החזיר את השגריר במחאה: "עונש מיותר ואכזרי, האסירים שוקמו במשך עשר שנים בכלא"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כשהיא מתעלמת מלחצים דיפלומטיים כבדים וממושכים, אינדונזיה הוציאה להורג שמונה אסירים, שהורשעו בהברחות סמים ונידונו למוות. הקבוצה כללה שני אוסטרלים, ארבעה אזרחי ניגריה, אזרח ברזיל ואזרח אינדונזיה. טרם להוצאה להורג, נפגשו הנידונים למוות עם בני משפחותיהם לשעות ספורות. גופותיהם יוטסו לקבורה בארצותיהם.

התובע הכללי של אינדונזיה, מוחמד פרסטיו, הודיע כי השמונה הוצאו להורג במקביל בשעה 00:35 (20:35 שעון ישראל). את גזר הדין ביצעה כיתת יורים של 13 חברים, בנוסא קמבנגאן, "אי המתים" של אינדונזיה, שבו מבוצעות כל ההוצאות להורג במדינה.

"ההוצאות להורג בוצעו בהצלחה ובאופן מושלם", אמר התובע. "כולן הצליחו ללא פספוסים". לדבריו, ביצוע עונשה של אזרחית הפיליפינים נדחה לצורך השלמת החקירה בעניינה. במקור, תיכננה אינדונזיה להוציא להורג גם אזרח צרפתי, אך עונשו נדחה בשל ערעור שהגיש.

אזכרה לאסירים זרים שהוצאו להורג – סידני, 28 באפריל 2015. GettyImages
תמונותיהם של כמה מהנידונים למוות, אמש באזכרה בסידני/GettyImages

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, הודיע על החזרת השגריר להתייעצות, בשל הוצאתם להורג של שני אזרחי המדינה, מיוראן סוקומאראן בן ה-33, ואנדרו צ'אן, בן 31. "ההוצאות להורג היו הן אכזריות והן לא-נחוצות", אמר אבוט. הוא ציין כי שני האוסטרלים נשאו מאסר במשך עשור לפני שהוצאו להורג. "הגברים הצעירים האלה שוקמו לחלוטין בזמן שהיו בכלא. זה היה מיותר לחלוטין", אמר בכעס.

נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, גינתה בחריפות את הוצאתו להורג של אזרח המדינה רודריגו גולארטה, בן 42. לדבריה, "מדובר בתקרית חמורה" ביחסים בין שתי המדינות. ברזיל ביקשה לדחות את ביצוע גזר הדין, בטענה כי גולארטה לוקה בסכיזופרניה.

אינדונזיה השיבה את עונש המוות ב-2013, אחרי הפוגה של ארבע שנים. לפי נתוני הממשלה בג'קרטה, 33 בני אדם במדינה מתים מדי יום כתוצאה משימוש בסמים.

ג'וקו וידודו, שנבחר לנשיא אינדונזיה בשנה שעברה, הכריז מלחמת חורמה על הסחר בסמים. הוא הודיע כי יסרב להעניק חנינה למורשעים בעבירות סמים, גם אם הדבר יגרור משבר דיפלומטי שארצו מנהלת עמן קשרים מסחריים הדוקים, דוגמת אוסטרליה. בחודש ינואר, השיבו ברזיל והולנד את שגריריהן מג'קרטה, אחרי שאינדונזיה הוציאה להורג שישה אסירים שהורשעו בסחר בסמים, בהם אזרחי שתי המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו – ג'קרטה, 28 באפריל 2015. רויטרס
נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, אתמול בג'קרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully