וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הערבי הפגין בתל אביב: "עשרות אלפים תחת איום הרס בתיהם"

28.4.2015 / 19:12

מאות הפגינו בכיכר רבין במחאה על מדיניות הממשלה בנוגע להריסת בתים בלתי-חוקיים של ערבים בנגב, בגליל, במשולש ובערים מעורבות. ח"כ טיבי: "מי שנוסע לנפאל כי נהרסו שם בתים, כדאי לו למנוע הריסות בתים גם בארץ"

הפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ליאור בן אליהו, מערכת וואלה! NEWS
מאות מפגינים בכיכר רבין, היום/מערכת וואלה! NEWS, ליאור בן אליהו

מאות ערבים ישראלים הפגינו הערב (שלישי)בכיכר רבין שבתל אביב במחאה על המדיניות המפלה של הממשלה בנוגע להריסת בתים בלתי-חוקיים בנגב, בגליל, במשולש ובערים המעורבות. יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, שהשתתף בהפגנה, אמר כי מדובר באחד הנושאים הבוערים ביותר בציבור הערבי בישראל: "הממשלה מחריפה במו ידיה את מצוקת הדיור". משעות הבוקר מתקיימת גם שביתה כללית ביישובים הערביים.

לטענת עודה, ההתנהלות של הרשויות בנושא הדיור במגזר היא זו שמעודדת אנשים לבנות ללא היתר. לדבריו, בשנת 2014 פרסם מינהל מקרקעי ישראל מכרזים ל-38,261 יחידות דיור ביישובים יהודיים, לעומת 1,844 יחידות בלבד ביישובים ערביים. "רק ל-41 יישובים ערביים מתוך 139 יש תכניות מתאר מעודכנות ומותאמות. 700 יישובים יהודיים הוקמו מאז שנת 1948 במרכז ובצפון, ולא הוקם יישוב ערבי אחד שם. בסך הכול יש 50 אלף בתים של ערבים שמאוימים בהריסה כתוצאה מהמדיניות של הממשלה", אמר עודה.

יו"ר הרשימה המשותפת האשים את הממשלה גם בחוסר היענות ליוזמות של ראשי הרשויות המקומיות הערביות בכל הקשור להסדרת תכניות המתאר והרחבת שטחי השיפוט של היישובים הערביים. "ההפגנה בתל אביב היא מסר של מאבק משותף, של ערבים ויהודים, נגד מדיניות ההרס ולמען שטחי שיפוט ותכניות מתאר המתאימות לצרכי האוכלוסייה הערבית במדינה", אמר.

לקריאה נוספת:
שחר ממתין לחילוץ בנפאל: "המקומיים תקפו ישראלים באבנים"
קטאר וטורקיה מקדמות הפסקת אש שתכלול הקמת נמל צף מול עזה
שוטר היס"מ שהיכה חייל בחולון יפוטר: "אין לו מקום במשטרה"

איימן עודה בהפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ניב אהרונסון
"מסר של מאבק משותף". ח"כ עודה בהפגנה/ניב אהרונסון

עמיתו לרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי הנוכחים באו "להשמיע קול זעקה" בתל אביב כדי להמחיש את "תחושת המחנק" שמציפה את המגזר. "צדק טבעי הוא מעל חוקי התכנון והבנייה, שהם חוקים מפלים לציבור הערבים", אמר והתייחס גם לאסון רעידת האדמה בנפאל. "מאז 1948 ועד היום נהרסו אלפי בתים על ידי ממשלת ישראל. מי שנוסע לנפאל כי נהרסו שם בתים, כדאי לו למנוע הריסות בתים גם בארץ. אולי זה יהיה מסר של שותפות אמיתית", אמר.

עמיתו לסיעה ח"כ דב חנין הדגיש שבקרב המגזר העיסוק הוא לא רק במחירי הדירות הגבוהים, אלא גם בחוסר היכולת בכלל להגיע לקניית דירה. "ביישובים הערביים אין איפה לבנות. אין קרקעות, אין תכניות מתאר מאושרות ואין שום אפשרות לבנות בצורה חוקית, אפילו על קרקע פרטית. עשרות אלפי אזרחים חיים תחת איום מתמיד של הריסה. זה ממש לא מקרה. זוהי תוצאה של מדיניות מכוונת המפלה לאורך שנים את האזרחים הערבים. במאבק הצודק הזה אסור שהאזרחים הערבים יעמדו לבדם. בארץ הזאת יהיה עתיד לכולנו רק אם יהיה צדק ושוויון לכולנו. הזכות לבית היא מקום טוב להתחיל בו את השינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ליאור בן אליהו, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015/מערכת וואלה! NEWS, ליאור בן אליהו
זחלקה בהפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ניב אהרונסון
ח"כ זחאלקה בהפגנה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully