וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות הדרכים: כך נמנע את הילד ההרוג הבא

26.4.2015 / 13:00

תשעה ילדים נהרגו מתחילת שנת 2015, תשעה ילדים בפחות מארבעה חודשים. בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף החיים שלנו, נתון שמציב את מדינת ישראל במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים. מנכ"ל "אור ירוק" מסביר מה עלינו לעשות כדי למנוע את ההרוג הבא

הלווייתו של בניהו שוקרון בן ה-5 שנדרס למוות בבית אל, אפריל 2015. דוברות בית אל, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של בניהו שוקרון ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית אל

הלב נשבר אל מול התמונות של בניהו שוקרון בן החמש מבית אל, מובא לקבורה. לדאבון ליבנו המקרה הטראגי של בניהו הקטן הוא סיפורם של כ-40 ילדים במדינת ישראל, שנה אחר שנה.

ביום שלאחר התאונה עלינו לשאול את עצמנו האם עשינו הכל כדי לשמור על ילדינו מכל משמר?

בכל הנוגע לשמירה עליהם מפני גורם המוות הראשון המאיים עליהם – תאונות הדרכים, אנו מגיעים אל יום הדין הזה - חוטאים ופושעים. תשעה ילדים בגילאי 0-14 כבר נהרגו מתחילת שנת 2015, תשעה ילדים בפחות מארבעה חודשים. בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף החיים שלנו, נתון שמציב את מדינת ישראל במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים, מקרב המדינות המתקדמות.


מדוע כך הם פני הדברים?

מערכת התחבורה בישראל, תשתיות הדרך וכלי הרכב, נוצרו על ידי מבוגרים, ובעיקר למענם. אלא שבתשתיות הדרך משתמשים גם ילדים, שבישראל בכלל ובשנה החולפת בפרט, משלמים על כך מחיר יקר בדם. האחריות לכך מוטלת על כתפינו, בין שהם נפגעים בדרך לבית הספר, לגן או בדרך לפעילות פנאי, כהולכי רגל, ובין כנוסעים ברכב ובתחבורה ציבורית, כרוכבי אופניים ואף באזורי חנייה בחצר הבית.

ילדינו, שאינם מפותחים דיים מבחינה פיזית, פסיכולוגית וקוגניטיבית ולא מסוגלים להתנהל בדרכים בצורה מודעת, מתקשים לאמוד מרחק ומהירות, שדה הראייה שלהם צר ב-30 מעלות מזה של מבוגרים, קומתם נמוכה ודעתם מוסחת בקלות. מכל הסיבות האלה ועוד, הם חשופים להיפגעות יתר בדרך, וכפי שאנו רואים, הם אכן מרבים להיפגע.

הלווייתו של בניהו שוקרון בן ה-5 שנדרס למוות בבית אל, אפריל 2015. דוברות בית אל, מערכת וואלה! NEWS
"מדוע כך הם פני הדברים?". הלוויתו של בניהו שוקרון ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית אל

השאלה החשובה והגורלית מה יעלה מנתוני היפגעות הילדים בעתיד, תלויה רק בנו. עלינו להשקיע בשיפור התשתית, במיוחד בתחומי ריכוזי הילדים כגון בתי ספר, גני ילדים ומגרשי משחקים. עלינו להגביר את השימוש בתשתיות כאמצעים למיתון וריסון מהירויות הנסיעה באזורים אלו. עלינו להקפיד באזורים הללו על תשתיות ידידותיות להולכי רגל ולהתאים מפרצים בטיחותיים להורדה ואיסוף של ילדים. ועלינו גם להקפיד על ביצוע סקרי תשתיות באזורים הללו, כפעולה מקדימה לתחילת החופש הגדול בעוד כחודשיים.


בתחום הרכב והטכנולוגיה, עלינו לקדם את נושא בטיחות חזית הרכב בדגש על אפשרות פגיעה בהולך רגל. לנושא זה, הנבחן כיום במסגרת מבחני ריסוק, חשיבות רבה למשתמשי דרך הולכי רגל שרבים מהם ילדים. עלינו לחייב התקנת חיישני נסיעה לאחור. אמצעי זה הינו אחד הפתרונות המובילים לפתרון בעיית "תאונות החצר", בהן נפגעים ילדים קטנים בחצר הבית כתוצאה מנסיעה לאחור בעת יציאה מחניה.


ואנחנו חייבים גם לקדם את החינוך וההסברה לגבי מכלול היבטי השמירה על הבטיחות בדרכים. כך נוכל לשמור על ילדינו כי הם הדבר היקר לנו מכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully